Seconden weergeven in systeem vak (windows) kost meer stroom? wat wordt hiermee bedoeld?

Hoe kan het dat deze optie aanzetten, seconden weergeven, welke niks voorstelt grafisch of cpu intensief, zodanig meer stroom verbruikt dat microsoft dit hierbij ook nog eens vermeldt ? kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat alleen de seconden weer te geven achter de tijd (zie plaatje) extra stroom gebruikt sowieso, en waarom dit hierbij vermeldt wordt ?

Picture for question

Het beste antwoord

Dat komt omdat het weergeven een seconden een taak is, en nu kan je computer niet in 'idle' modus rusten omdat de timer interrupt nu elke seconde 'gewekt' wordt om op het display de seconden te verversen, het is verwaarloosbaar, maar feitelijk heeft Microsoft gelijk dat het meer stroom verbruikt.
Add. Het wordt in het menu er expliciet erbij vermeldt voor de laptop gebruikers op batterij, als zij het meest uit de batterij willen halen dan zullen zij geneigd zijn genoegen te nemen met alleen de uren en minuten als aanduiding voor de tijd. Voor mensen met computers op het stroomnet is dit bericht niet bestemd, je kunt je afvragen als je daar de besparing zoekt je niet beter naar andere processen kunt kijken die factoren meer energie slurpen en feitelijk nutteloos zijn.
Toegevoegd op 5 januari 2024 22:46: tekst
3 maanden geleden