Opstartprobleem laptop: wat te doen?

Als ik de laptop (w10) opstart, krijg ik eerst een scherm waar ik voor ipv4 of ipv6 moet kiezen. Daarna krijg ik zwart beeld met de teks >>start pxe over ipv6, press [esc] to exit. En hoelang ik ook wacht, hoevaak ik hem opnieuw opstart en op een toest druk, er gebeurt verder niks. Hoe kom ik hier vanaf?
In de boot instellingen zie ik hetvolgende(zie afb. 2).

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je in het BIOS/bootpriority je HDD of WindowBoot als eerste zetten.
gvrox
5 jaar geleden
Het klinkt als een plotseling probleem, of is er iets vreemds gebeurd, of heb je zelf instellingen proberen te veranderen ? Heb je (toen de laptop het nog wel deed) meldingen gezien dat er iets mis kon zijn ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb een aantal dingen anders ingesteld. O.a. een aantal achtergrond programma's uitgezet/verwijderd. Ik vrees dat dit het probleem is. Als dit zo is, valt het dan nog op te lossen?
gvrox
5 jaar geleden
Ik verwacht niet dat het daar aan ligt, dit gaat al zo vroeg mis in het opstart-proces dat er nog geen sprake is van achtergrondprogramma's. Is in de BIOS / boot menu de harde schijf of SSD wel zichtbaar ?

Antwoorden (1)

Dit wil zeggen dat de laptop probeert op te starten vanaf het netwerk, omdat de harde schijf (of SSD) niet gevonden kan worden. Mogelijk is deze stukgegaan, of is er een instelling veranderd zoals de opstartvolgorde. Kun je in de BIOS / UEFI settings komen ?
gvrox
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik kan in de 'F2' settings komen.
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je daar Bootpriotity vinden of Boot?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alleen boot