Weet iemand hoe DOXBOX precies werkt?

Ik heb een emulator DOSBOX, en daarmee wil ik een game spelen, alleen ik weet niet hoe je daarmee een game kan opstarten. Weet iemand hoe het werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerst moet je DOSBOX een beetje instellen, dat gaat als volgt:
Stap 1: Je moet eerst een van je harde schijven 'mounten' zodat die voortaan een naam heeft in DOSBOX. bijvoorbeeld je schijf c:
>mount c c:\

Nu is je C schijf is dosbox c:\
Ga vervolgens naar je C schijf door c:\ in te typen

>c:\
c:\

ga nu naar de map waar je spel in staat, dat gaat hetzelfde als in dos namelijk met cd

c:\cd spel
c:\spel\

Nu ben je in de map waar je spel in staat. Typ nu de naam van het .exe bestand dat je wil uitvoeren.

c:\spel\spel.exe

en daar gaat ie!
Ik heb laatst op deze manier Theme Hospital gespeeld. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! En hoe doe je dat mounten precies?
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat staat er toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat mounten inhoud? Dus ook niet precies hoe je het moet doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mounten betekent eigenlijk: vastmaken. Je maakt je C schijf vast aan dosbox. dat doe je dus zo:
Je gaat naar dosbox en typt in:
mount c c:\ vanaf dat moment is je c schijf bereikbaar door c:\ te typen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder de laatste \ toch? of werkt dosbox net ietsje anders als dos?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!