Kan de taakbalk van ubuntu ook naar beneden?

mijn taakbalk zit nu links, kan die net als windows ook naar beneden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Vanaf Ubuntu 16.04 LTS heb je daar geen tooltjes meer voor nodig, alleen een terminal commando:

gsettings set com.canonical.Unity.Launcher launcher-position Bottom

En als je het zat bent zet je hem gewoon weer terug:

gsettings set com.canonical.Unity.Launcher launcher-position Left
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Wat een fijn antwoord dit. Geen gedoe met het editen van configuratie-files e.d., of moeilijk uit te leggen schermpjes waarop geklikt moet worden, maar een lekker simpel commando ! Plus !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel nickboven!
Inmiddels is Ubuntu terug overgestapt op Gnome. Gnome is erg lang geleden voor mij, maar zover ik mij herinner is het in Gnome een kwestie van slepen.