Hoe kan ik dit account verwijderen?

Ik heb een ander account gemaakt! Maar heb perongeluk deze administrator gemaakt! Maar dat wou ik niet! Nu moet ik voor alles zowat een wachtwoord invoeren! Ik heb geen wachtwoord ingevoerd dus ik weet het wachtwoord niet! Hoe kan ik dit account verwijderen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
P.s heb Ubuntu!maar dats vast logisch:d
MissBiggie
11 jaar geleden
Nee, das niet logisch want lang niet iedereen heeft dat namelijk ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze kunnen het toch op de foto zien! :s
MissBiggie
11 jaar geleden
Ik niet dus.
Jaspro101
11 jaar geleden
Ik zie dat ook niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dan toch lekker niet
MissBiggie
11 jaar geleden
Niet zo hè. Zo maak je geen vrienden hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok! Ik vind mn vrienden niet via internet!
MissBiggie
11 jaar geleden
Nee, dat vind ik niet vreemd ...

Het beste antwoord

Merk op dat Pepper een administrator is, terwijl Pepijn een standaardaccount is. Om jezelf uit de problemen te houden dient er minstens één gebruiker (behalve root) in de admin groep te zitten.
Maak dus eerst van Pepijn een superuser door op de commandline (vanuit Pepper) "sudo adduser Pepijn admin" uit te voeren.
Verwijder vervolgens Pepper (vanuit Pepijn) met het commando "sudo userdel Pepper". Als dit niet werkt, probeer "sudo userdel -f Pepper" om te forceren.
Tip 1: De terminal kun je vinden onder Accessoires, of in Unity door op "Terminal" te zoeken.
Tip 2: Bij dit soort operaties is het altijd goed om vooraf even een back-up te maken.
Tip 3: afhankelijk van je exacte versie kan het zijn dat je deluser i.p.v. userdel moet gebruiken. Ubuntu blijft immers een derivaat van Debian.

Toegevoegd na 22 minuten:
Wanneer je geen toegang kunt krijgen tot enige superuser zit er niets anders op dan booten tot runlevel 1 en daar het root wachtwoord te wijzigen.
Hiervoor dien je op te starten in recovery mode. Indien dit niet getoond wordt tijdens het starten van de computer moet je mogelijk op ESC drukken in de GRUB bootloader fase.
Als hij ook daar niet bij staat kun je de volgende string aan je kernel boot regel toevoegen (met 'e'): "init=/bin/bash" en daarna booten met 'b'.
Als dit niet lukt kun je voor het gemak het best maar even booten vanaf een installatie CD en daar de recovery optie kiezen.
Wanneer je in runlevel 1 bent geef je het commando "passwd" op. Er wordt je nu gevraagd het nieuwe root wachtwoord in te voeren, zonder naar het oude te vragen!
Indien dit niet werk moet je mogelijk eerst /usr mounten ("mount /usr"). Kijk maar even hoe ver je met deze instructies komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan dus niet inloggen via Pepper omdat ik het ww niet weet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niet in te loggen als je tot runlevel 1 opstart. Je bent automatisch root. Immers, vanuit root wordt de rest van het systeem gestart en je hebt ook geen wachtwoord nodig om het systeem op te starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (1)

Als je je account selecteert en dan op dat minnetje druk linksonder zou het moeten lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nutteloos! Heb je zelf wel Ubuntu?
MissBiggie
11 jaar geleden
Je bent niet zo vriendelijk hè?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.tech-recipes.com/rx/2745/ubuntu_how_to_remove_user_account/ Probeer het hier eens mee ondankbaar mens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt ook niet!!