Kan iemand mij helpen net deze error?

Ik zette mijn pc uit en toen ik hem weer wilde opstarten, kwam er een blauw scherm in beeld. Hierop stond ook de naam van de error: '***Stop 0x000000C2' Ik probeerde de computer nog een keer opnieuw op te starten, maar zonder succes. Ik kan nu dus niet meer inloggen op een gebruiker. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk heb je een windows 2000 versie?
Op de site van windows staat de oplossing maar moet zeggen dat ik er niet helemaal uit kom. Ik hoop dat jij er wel wat mee kan:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Windows is het fundament van al je programma's. Windows 2000 kwam in 2000 uit, Windows XP in 2002. Het zijn twee verschillende "besturingssystemen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zelf dacht dat win xp en win 2000dezelfde waren :p..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Windows 2000 wordt waarschijnlijk Windows ME ( Millenium Edition) bedoeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ME was nog voor 2000: tel maar na, we zitten nu bij Wimdows 7.
1. 95
2. 98
3. ME
4. 2000
5. XP
6. Vista
7. 7
Start computer op in veilige modus.
Bij opstarten op F8 drukken. Daar krijg je een aantal opties, volgens mij ook een zoiets als "laatste bekende juiste configuratie opstarten"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kun je meer informatie vinden: http://support.microsoft.com/kb/265879

Waarschijnlijk is eer rotte driver de oorzaak. Heb je onlangs nog een driver geïnstalleerd of geüpgrade ? Zo ja, probeer deze dan te deïnstalleren, of ga terug naar de laatst bekende juiste configuratie.

Ga als volgt te werk om de computer op te starten met de laatst bekende juiste configuratie:

1) Start de computer opnieuw op.
2)Druk op F8 wanneer het volgende bericht wordt weergegeven:
3) Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten
4) Gebruik in het Windows-menu Geavanceerde opties de pijltoetsen om Laatste bekende juiste configuratie te selecteren en druk vervolgens op ENTER.
5) Als er meerdere besturingssystemen op de computer zijn geïnstalleerd, klikt u op Microsoft Windows 2000 in de lijst en drukt u op ENTER.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet weet wat een driver is, dan zou ik eerst de 5 beschreven stappen uitvoeren. Lukt het dan nog niet, dan zou ik even om hulp vragen.
Tijdens het opstarten op F8 drukken, zoals al eerder aangegeven, maar dan "Veilige modus" selecteren. Je computer zal bijna normaal opstarten, al zal er in alle hoeken van je scherm "Veilige modus" staan en is het beeld verschrikkelijk lelijk.
Als de computer is opgestart, zal je een melding krijgen of je "Systeemherstel" wilt starten. Dan klik je op "Ja" en je krijgt een scherm met verschillende data. Dan klik je een datum aan wanneer er nog geen problemen zijn en klik je op "Volgende". De rest wijst zich vanzelf. De computer zal zich opnieuw opstarten en hopelijk zijn de problemen opgelost. Is dit niet zo, herhaal dit dan voor een eerdere datum, eventueel de eerste datum. Succes!