Live cd/usb stick bootable met maar 1 functie, browser opstarten (IE, Firefox, whatever) zonder poespas naar een IP cam? (internal range) liefst XP?

Heb een thin client die nogal traag is (hp 5000) framereet 0,001, optie 2 is een oude Celeron met 1 GB ZONDER HDD het liefst (kost stroom en gaat sneller kapot dan een usb stick) kan het véél beter aan, slipstreamen van de org. nlite of bartpe is me niet gelukt. de Celeron werkt perfect en is overkill voor de cam maar die thin client met 128 ram is geen optie. Denk ook niet dat de thin client het leuk vindt dat er (max 4) users de url benaderen maar de Celeron 2,8 daar geen probleem mee heeft. Wil die hdd er uit hebben en na een bios update kan ik ook kiezen voor USB boot, DVD boot mag ook. Ik zelf krijg het wel aan de praat maar degene voor wie ik het doe wil gewoon "knopje aan", koffie halen en de camera die er al hangt ( een goede ethernet cam ) kunnen zien zonder op knoppen te drukken of hooguit een dubbelklik op een icoontje op de desktop. (of autorun in de startup) "Het ding" is een HP of een Dell, maar die ondersteunen beide WOT (Wake up on Time, waar ik nog wel eens moeite mee heb) en why should you waste your investments on things you already have...? Bedankt alvast!

Toegevoegd na 31 minuten:
@ gewooneengast: Compleet correct, wellicht iets te uitgebreid geformuleerd maar dat is inderdaad het enige wat ik voor iemand wil faciliteren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook grote moeite dit verhaal te volgen.

Het beste antwoord

Ik kom op het volgende.
http://www.epagini.com/2010/03/download-windows-xp-live-%E2%80%93-usb-edition-2008-boot-usb-flash-drive/

Dit schijnt een lichte versie te wezen.
Nu plaats je in autorun/startup of wat dan ook een snelkoppeling van de beoogde web browser, met als startpagina de url/ip van de camera.

Je zou eventueel ook alle onbenodigde services de digitale nek kunnen omdraaien om het systeem zo min mogelijk te belasten.
Je kan hier eventueel een kilswitch voor schrijven, scheelt weer systeembronnen die toch niet benut worden.