Compress old files

Waar en hoe kan ik de compress old files verwijderen?
Bij een standaard disc cleanup worden ze niet verwijderd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gevonden via Google:

"The Compress Old Files option takes up quite a bit of time while cleaning up the disk with Disk Cleanup. If it exists amongst your options and if you dont use it or if you want to remove it, here is how you can go about it.

Run regedit and navigate to the following key in the Windows Registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Compress old files

Simple delete this key.
"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET DOEN!!
Tenzij je die files nog nodig hebt!

Wat gebeurt er:
Als er weinig schijfruimte vrij is, kan Windows indien gewenst bestanden die al heel lang op de schijf staan en al hel lang niet geopend of verplaatst zijn comprimeren, dwz. dat hij ze ´inpakt´ en de originele bestanden verwijderd. Dit is puur om ruimte te sparen. De files zijn nog gewoon te openen maar Windows moet ze dan eerst ´unzippen´ waardoor het iets langer duurt voor ze geopend zijn.

Deze bestanden geeft Windows in je Verkenner aan in blauwe letters.
Deze bestanden weggooien betekend dus dat je data weggooid die je wellicht nog nodig hebt.

Wees dus voorzichtig om hoofdpijn te voorkomen.

Bereikbaar voor additionele info indien nodig..