windows10, ben mijn prullenbak kwijt, krijg icoon niet terug op bureaublad met procedure van Windows zelf; hoe op te lossen?

lukt dus niet via Start-Instellingen enz.
bestaat wel maar kan dus niets terughalen nu

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
24.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik heb de systeembestanden op C en de databestanden op D staan. op beide zie ik GEEN $Recylce Bin (wel -op C- $$SysReset maar daar staat prullenbak niet in
SimonV
8 jaar geleden
Er zijn meer mensen waarbij deze oplossing niet helpt.
Hopelijk helpt de andere oplossing (zie antwoord).
SimonV
8 jaar geleden
Als ook tabletmode uitzetten niet helpt: Een eigen idee
Maak map $Recycle Bin (precies zo gespeld) op C-drive aan en in die map de map Prullenbak.
Klik met rechtermuisknop op Prullenbak. Klik op Verzenden naar -> Klik bureaublad.
Start de computer opnieuw, misschien pakt Windows de Prullenbak nu wel. Wellicht dat RecycleBinEx (een prullenbakmanager) je Prullenbak wel ziet:
http://www.zdnet.be/article/131733/recyclebinex-1-0-5-530/
RecycleBinEx vervangt de standaardprullenbak van Windows en voegt er een paar extra’s aan toe. Zo is het mogelijk de items in deze vernieuwde prullenbak op diverse criteria te sorteren. Met Recuva kun je verwijderde bestanden van je pc terughalen die niet meer in de Prullenbak staan (altijd beter dan niets):
https://www.piriform.com/recuva/download
SimonV
8 jaar geleden
Wat de prullenbak overigens opeens verdwenen of al na de upgrade naar Windows 10?

Antwoorden (1)

Normaliter toon je de Prullenbak inderdaad via Start->Instellingen->Persoonlijke instellingen-> Thema’s->Instellingen voor bureaubladpictogrammen.

Het kan ook zo:
Druk op Windowstoets + E of ga naar Verkenner.
Klik linksboven op de tab Beeld. Vervolgens ga je met de muisaanwijzer naar rechts (of ga je naar Opties, tabblad Weergave) en zet je een vinkje bij Verborgen Items. Vanaf dat moment zijn verborgen bestanden en mappen zichtbaar op de computer.

Ga dan naar de C-drive.
Bovenaan zie je $Recycle.Bin. Klik hierop met de rechtermuisknop. Klik op Openen.
Klik met rechtermuisknop op Prullenbak. Klik op Verzenden naar -> Klik bureaublad (snelkoppeling maken).

Veiligheid: klik linksboven weer op de tab Beeld. Vervolgens ga je met de muisaanwijzer naar rechts en je vink "Verborgen Items" weer AF!

Andere mogelijke oplossing:
Zet Tablet-mode uit. Klik op het notificatie-icoon rechtsonder bij de taakbalk, selecteer het tablet-icoon om te wisselen.

Of:
Wellicht dat RecycleBinEx je Prullenbak wel ziet. RecycleBinEx vervangt de standaardprullenbak van Windows en voegt er een paar extra’s aan toe. Zo is het mogelijk de items in deze vernieuwde prullenbak op diverse criteria te sorteren.

Toegevoegd na 3 dagen:
Of:
Of installeer een nieuwe prullenbak.
Open de opdrachtprompt met Windowstoets X (Of via Start -> Uitvoeren)
Type CMD [Enter]
Type: rd /s /q C:\$Recycle.bin
Start de computer opnieuw op.

http://www.thewindowsclub.com/recycle-bin-is-corrupted-windows
SimonV