wat is een crash dump en hoe los je dit probleem op?

pc is net nieuw. Loopt vast, blauw scherm en daarin staat dat ie een crash dump doet ofzo. Wat is dit? Hoe los ik dit op? Wat kan ik zelf doen? Voordat ik terug ga naar de winkel...
Is een I3 met windows 7

foutcode: *** STOP:0x0000001A(0x0000000000041790,0xFFFFFA80016DF640,0x000000000000FFFF,0,000000000000000)

Toegevoegd na 13 uur:
Zou het kunnen zijn ontstaan door een corrupte USB stick ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ik heb wel eens gehad dat een doodsimpele diskcheck van windows zelf het probleem heeft opgelost (de hardeschijf bleek toen corrupt te zijn).

Omdat je windows 7 hebt, kan je dat tegenwoordig ook gwn in windows zelf 'schedule' doen. Dan zal de diskcheck starten, wanneer windows start.

Het is het handigste om de diskcheck gwn in CMD te starten. Dus het command: chkdsk
daar moeten dan nog wel parameters achter (als je die wilt weten doe je gwn: "chkdsk /?")

Ik weet niet of het bij jou gaat werken, maar proberen is het zeker waard, ookal duur zo'n check erg lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helder voor mij, dit antwoord. Bood weliswaar niet de oplossing. PC is inmiddels voor de tweede keer terug naar de winkel, helaas

Andere antwoorden (1)

Het zogenaamde 'Blue Screen of Death' betekent dat windows gecrasht is. Het heeft vaak te maken met een probleem met een hardware driver, maar dat lijkt met een nieuw systeem niet waarschijnlijk.
Als het plotseling ontstaan is zou je haast aan defecte hardware, of eventueel een virus moeten gaan denken.