Computer start niet goed op en herstarten werkt niet, kan iemand helpen?

Hey mensen

Mijn zelfbouw pc start niet goed op, soms krijg ik een ''blackscreen of death'' maar hier kan ik omheen door de pc een paar keer opnieuw op te starten. Ook kan ik in Windows komen via boot en in Windows reageert ie normaal. Maar wanneer ik mijn pc opnieuw opstart blijft ie hangen en blijft ie de hele tijd aan dit valt alleen op te lossen door de pc volledig uit te drukken. Heeft iemand een idee hoe ik het opstart en het herstart probleem kan oplossen?? pc is bijna onbruikbaar en updaten is onmogelijk.
(Alle drivers zijn geïnstalleerd en videokaart heb ik eruit gehaald)

Specs:
processor i5 6600k
moederbord Asus Z170 PRO GAMING
RAM Crucial Ballistix 2x 4GB
geheugen Samsung EVO 250GB
videokaart MSI R9 380 8GB
Windows 8 pro 64 bit (tijdelijk straks upgrade naar Windows 10 pro 64 bit)

Alvast bedankt
Rafael

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar blijft hij op hangen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wanneer ik mijn pc laat herstarten gaat ie gewoon Door de normale herstart procedure heen, totdat ie moet afsluiten dan blijft er een zwart scherm staan en kan ik niks meer. De computer blijft gewoon draaien dus hij freezed, met andere woorden gewoon hetzelfde scherm als ''blackscreen of death'' Kan je hier wat mee,WDHBGS?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
totdat ie moet afsluiten dan blijft er een zwart scherm staan Dus het is bij het afsluiten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn (ook zelfbouw) PC heeft hetzelfde probleem. Al sinds ik hem voor het eerst opnieuw opstartte. Maar ik kan wel updaten. Dan wacht ik dertig seconden nadat het scherm zwart is geworden, druk ik mijn PC uit, wacht weer even, en druk ik mijn PC aan. Op dezelfde manier heb ik Windows geïnstalleerd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie het probleem al, je hebt de videokaart eruit gehaald.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo heb ik ook Windows kunnen installeren maar het was totaal instabiel, overigens het werkte wel toen ik de pc weer afsloot en opnieuw opstartte kwam ie niet verder dan een zwart scherm. Nu doet de pc niks meer geen beeld meer, helemaal niks. Ik heb alles gedaan wat ik kon bedenken
-bios gereset
-5 werkende monitoren geprobeerd met allemaal een andere aansluiting
-Videokaart erin en opstarten
-Videokaart eruit en opstarten
-kabels gecontroleerd
-op een harddrive aansluiten
-DVD-speler eruit (had ie tijdens het bouwen al problemen mee toen ik em voor de eerste keer opstartte)
-oude Videokaart geprobeerd
-alle knoppen ingedrukt om in het startmenu te komen
Maar geen enkele manier werkt...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat wordt Windows opnieuw installeren. Als je de videokaart erin doet, dan verwissel je wel de stekker naar de videokaart? @MacKoopmans
Een i5 heeft altijd een iGPU dus dat is een onzin reactie.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en mijn bios geüpdatet en hij doet het eindelijk (waarschijnlijk fouten in het bios ofzo) Hoe dan ook thanks iedereen

Antwoorden (1)

1. controleer al je aansluitingen
2. update je hardware drivers; kan soms wonderen doen