waarom kan ik geen powerpoint bestanden downloaden?

Hoii. ik heb een nieuwe laptop voor school en ik heb er van alles op staan zoals office. nu heb ik een probleem. voor school worden aantekeningen bij sommige vakken op powerpoint gegeven en die worden dan op de school site gezet en zo kan je ze ook downloaden en dan leren. Maar met deze laptop kan ik wel word bestanden downloaden maar geen powerpoint. er komt dan eerst te staan dat er een probleem met de inhoud is. en dat powerpoint kan proberen het te repareren. daarna zegt ie dat powerpoint het bestand niet kan lezen. op andere computers lukt dit wel gewoon.
heeft iemand misschien een oplossing? ps. de office heb ik niet zelf aangeschaft maar via een vriend die op 5 computers office kan zetten( kan via zijn studie ). het is wel gewoon de officiele office.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je de melding krijgt dat powerpoint het bestand niet kan lezen heb je het wel degelijk gedownload en ligt het probleem bij het functioneren van powerpoint op je laptop.
Utrecht
8 jaar geleden
Welke versie Powerpoint heb je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Utrecht ik heb powerpoint 2013.
@MaartenVerrips Sorry. dan bedoelde ik dat . Ik heb er ook weinig verstand van
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer eens om eerst Powerpoint te openen en dan vanuit het programma het document te openen. Bij mij doet het probleem zich soms ook voor en dan lukt het op deze manier toch. Het document gaat dan wel open in de bewerk-modus.

Antwoorden (1)

Je kan wel gewoon powerpointbestanden downloaden. Anders kan powerpoint zelfs geen poging doen ze te openen.

Je zou kunnen proberen powerpoint te herinstalleren en/of alternatieve software te proberen (powerpoint viewer, openoffice) om te bestanden te openen.