Hoe bestuur je een raspberry pi via pc?

Het lukt mij niet op m'n rapsberry pi via een pc te besturen. Ik heb wel internet verbinden erop.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je precies met besturen via je pc?
Een Raspberry Pi is namlijke juist een soort "pc"-tje
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://computers.tutsplus.com/tutorials/take-control-of-your-raspberry-pi-using-your-mac-pc-ipad-or-phone--mac-54603
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@iHave, En een pc kan je via een andere pc besturen juist? Ware het een server. Handig als je geen monitor aan je pc of r-pi hebt hangen. Juist met een linux-gebaseerd systeem is dat goed te realiseren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of als er wel een monitor aanhangt, maar je niet op dezelfde lokatie zit als de pi.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.raspberrypi.org/documentation/remote-access/

Antwoorden (1)

Dit kan je via ssh doen. Indien Raspbian is geïnstalleerd zou deze service er al automatisch op moeten zitten.

Je moet achter het ip van je RPI komen (mogelijk via GUI van je router, andere manieren zijn ook mogelijk..). Vervolgens installeer je een SSH client op je Os, indien windows raad ik Putty aan. Vervolgens vul je het ip van je RPI in. En (als je de standaar inlog gegevens nog gebruikt) als gebruikersnaam: pi en als wachtwoord: raspberry