Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de fabrieksinstellingen terugzetten van mijn pc?

De pc draait onder Vista. Ik weet dat ik bij het opstarten een F-toets moet indrukken, maar welke?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Welke fabrieksinstellingen wil je terugzetten? Die van de PC, of die van Vista?

Voor die van de PC (dat is het BIOS) staat tijdens het opstarten op het scherm welke toets je moet indrukken. Vaak voorkomende toetsen zijn Esc, Del, F2, F8, F12. Staat het niet op het scherm, dan kun je het nalezen in de handleiding van je PC (zoek op BIOS of moederbord).

Voor Vista is het, dacht ik, F5 of F8. Kun je gewoon proberen. Maar daarmee kun je hooguit in de Veilige Modus komen, en zul je zelf alle instellingen moeten veranderen. Er zit bij mijn weten niet iets in Vista om terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

Het enige wat je wat dat betreft zou kunnen doen is: Vista starten, en herstellen vanaf het oudste Herstelpunt dat je nog kunt terugvinden in de lijst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij is dat F2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat jij bedoeld is F8, kan je kiezen hoe windows moet worden gestart en kan je eventueel een herstelpunt terugzetten.
Maar de fabrieksinstellingen terugzetten kan niet op die manier volgens mij.

Dan moet je of Windows Vista opnieuw installeren, of een herstel software gebruiken die van een herstelpartitie de originele situatie kan terughalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij is het de Crl toets (XP) indrukken en dat zeervroeg tijdens de opstart procedure . Aldaar staat een terugstellen optie naar de laatste goed werkende configuratie , mogelijk helpt het .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met de fabrieksinstellingen de uitleverstand bedoeld, dan is dat bij het opstarten veelal F11. Maar pas op, bijna altijd wordt de gehele schijf/partitie overschreven! Het is dus aan te raden, vooraf al je data (My Documents, Desktop, Favorieten, Outlook mailbox ( *.pst) e.d.) op een externe schijf op te slaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de meeste computers wordt een recovery cd meegeleverd. Op die recovery cd staat meestal NIET de volledige image. Bij het opstarten van de recovery cd wordt er geschakeld naar een partitie op je harde schijf waar de recoverybestanden op staan.

Je hoeft dan enkel de recovery cd in te steken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding