kan je een game server hosten op een website domein ?

ik wil een minecraft server hosten op een betaald website domein kan dat zo ja , hoe ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja, dit is mogelijk! Je moet gewoon een website zoeken waar je dit kunt laten maken, een snel voorbeeld: http://treepuncher.eu . Meestal betaal je een server per maand. Hopelijk kun je daar de rest vinden! Veel succes! (Je kunt altijd google'en op 'Minecraft server hosting'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha kijk ik bedoel het zo : mn vader heeft zoon betaalde website server. (www.blabla.nl) zoiets :P , ik bedoel kan ik daarop een minecraft server maken ?
Op een shared server gaat dat niet lukken. Als je vader dus een domein heeft draaien op een shared server van een paar tientjes per jaar, dan lukt dat niet.

Heeft hij een VPS of Dedicated Server dan kan het mogelijk wel. Hangt even af van de specificaties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Technisch is het in principe mogelijk inderdaad, maar een gameserver vraagt best wel wat vermogen.

De meeste providers zullen er niet blij mee zijn dat je zulke zware belasting vraagt, samen met grote hoeveelheden dataverkeer. Zeker als je met wat meer mensen gaat spelen. Gevolg is dat je snelheid drastisch omlaag gaat of je domein wordt afgesloten.

Dus zoals mijn voorganger al zegt, met een hostingpakket van enkele tientjes kom je er niet. Het is dan nog makkelijker om specifieke gameserverhosting te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het hosten heb je een speciale host nodig, of een VPN-host.