Dit ligt eraan hoe je hem installeert. Als je hem brand, de pc er vanaf opstart en hem installeert op de schijf war je huidige installatie staat; ja dan ben je alles kwijt. Dit zou ook een domme actie zijn omdat het een preview betreft, met alle bugs en verbeterpunten erbij
Het handigst doe je er aan hem te installeren op een andere harde schijf. Door in je bios in te stellen dat er een lijst met besturingssystemen moet worden weergegeven bij het opstarten, creëer je zo een dual boot systeem. Je kan dan kiezen of je wilt opstarten in Windows 10 of in je bestaande installatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een dual-boot menu kun je niet instellen in de BIOS, maar wordt gecreëerd tijdens het installatieproces. Kies tijdens de installatie voor de optie "Custom: Install Windows only (advanced)". Vervolgens kun je aangeven waar je de Windows 10 Preview wilt installeren. Maak altijd eerst een back-up voor je hieraan begint.
Je kan ook Win10 preview in Virtualbox installeren, op internet (youtube) zijn meer dan genoeg tutorials daarover te vinden

Toegevoegd na 16 minuten:
Deze bijvoorbeeld: http://youtu.be/dpYN1Ht-Zp8