Ik kan me C: schijf niet formatteren hoe kan dat ?

Heb windows 8 nu, maar wil naar windows 7

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik kan me D: schijf wel formatteren, maar me C: schijf niet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Waardoor lukt het niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat weet ik zelf eigenlijk ook niet ik wou op formatteren drukken maar daar kon ik opeens niet op klikken? misschien omdat er al een windows op staat of maakt dat niet uit? Mvg, Toucan1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of moet ik eerst D: schijf formarteren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja moet niet vanuit Windows zelf proberen te formatteren.

Het beste antwoord

Je kunt C: niet formatteren omdat Windows daar nog opstaat.

Als je de pc opstart met de installatiedisk van Windows 7 wordt C: vanzelf geformatteerd.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar klik je dan op Aangepast of die andere bij het opstarten want je kan uit 2 dingen kiezen en ik wil alles weg hebben he.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik probeer het nu met Dban te doen dan verwijder ik me schijf maar dat heeft toch geen negatieve invloed?
SimonV
9 jaar geleden
Dan ben je wel al je gegevens kwijt, ook van andere drives!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ow, dat is wat minder ik heb wel de driver CD is er ook nog een andere manier dan Dban ?
SimonV
9 jaar geleden
Kies aangepaste installatie:
"Selecteer vervolgens de schijf (partitie) waarop je Windows wilt installeren. Gaat het om een computer waar al een versie van Windows op staat, klik dan op stationsopties. Je kunt dan de bestaande partitie formatteren."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankuwel maar als ik daar op klik zie ik 6 schijfen 1 schijf die onderaan staat heeft 32 gb zou dat de c: schijf zijn?
SimonV
9 jaar geleden
Dat durf ik niet zo te zeggen. Je kunt dan beter even je (oude) Windows 8 starten en kijken of het klopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, Nog bedankt voor je tijd maar ik ga denk aan een vriend vragen die weet het denk ook wel. mvg, Toucan1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hij wou me helpen maar ik ben niet zo heel slim :(