welk besturingssysteem is het beste voor mijn laptop?

Hallo,

Mijn laptop is erg traag, momenteel loopt die op windows 8 pro.
Alleen denk ik dat mijn laptop dat niet aankan en daarom zo sloom is.
Mijn laptop is van het merk Packerd Bell
In mijn laptop zit:

Pentium Dual-Core CPU T4200 2.00 GHZ 2.00 GHZ
4 GB Ram
250 GB HDD
64-bits besturingssysteem
Geen touchscreen
1280 x 800 pixels
Gemiddelde score is 3.3 ( Laagste is dus een 3.4 voor grafische weergave voor spellen en het hoogste is een 5.4 voor overdrachtssnelheid van schijfgegevens)

Weet iemand welk besturingssysteem het beste is voor mijn laptop zodat die weer vloeiend word??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De snelheid van je computer heeft niks met je besturingssysteem te maken. Windows 8 is gewoon een prima besturingssysteem. Het heeft waarschijnlijk te maken met je gedownloadde programma's in combinatie met je geheugenkaart en Ram-schijf. Als ik jou was had ik behoorlijk wat programma's van mijn harde schijf afgehaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt gaan voor Windows 7 Home Premium. Deze is net iets beter voor je pc dan de windows 8 die je nu hebt en zorgt ervoor dat je laptop stukke sneller gaat:)!
Zorg ervoor dat je de 64 bit versie download zodat je je volledige 4 GB gebruikt.

--
Het kan ook zijn dat je nu een windows 8 met 32 bit hebt waardoor je niet je volledige 4 gb kan gebruiken en daardoor wat slomer is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De snelheidswinst zit hem niet in het besturingssysteem, maar in de harde schijf. Ik raad aan om de harde schijf te vervangen voor een SSD. Ik ben zelf zeer tevreden over deze schijf: http://tweakers.net/pricewatch/340874/samsung-840-evo-250gb.html .
Het vervangen is meestal in een kwartiertje gefixt, geen moeilijke opgave dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als windows echt te sloom is (maar bij 4 GB geheugen lijkt mij dat maar vreemd), zou je kunnen opteren voor een linux-distro.

Maar kijk ook eerst eens naar de opstart-programma's, overweeg een ssd en/of windows 7.