hoe installeer ik wlidux.dll? heb ik nodig voor msn..

er staat dat er een onderdeel ontbreekt, waardoor je Windows live Messenger niet kan openen. Dat onderdeel heet: wlidux.dll , hoe installeer je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Windows live messenger word binnenkort niet meer ondersteund dus je kan het beste al overstappen op een alternatief. Zoals Skype.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is dan is Messenger een onderdeel van Windows Live geworden; als dit op je PC staat geïnstalleerd is de installatie misschien corrupt. Volg dan de volgende stappen (sorry, even in het Engels):
1. Click Start, select Control Panel.
2. View by: Category, Under Programs, click Uninstall a program.
3. Select Windows Live Essentials, then click Uninstall/Change -or- Remove.
4. Click Repair all Windows Live Programs.

Als je geen Windows Live hebt geïnstalleerd kun je het beste Messenger de-installeren via je configuratiescherm (programma's en onderdelen) en opnieuw installeren. Dit kun je ook doen door Windows Live te installeren en te kiezen welke programma's uit Windows live je wel en niet wilt......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als deze dll ontbreekt dan kan je deze apart downloaden.
http://dllcentral.com/wlidui.dll/6.500.3165.0/
Een dll wordt niet geinstalleert maar geplaatst in de werkdirectorie.
Als ik het goed heb dan moet deze geplaatst worden in;
C:\Program Files\Windows Live\Shared
Gewoon het dll bestandje downloaden en gewoon slepen in de bovengenoemde folder/map.
Eventueel even je computer herstarten.

Echt netjes is dat natuurlijk niet en een betere oplossing zou dan ook zijn om messenger opnieuw te downloaden en te instaleren

Messenger kan je eventueel hier vinden;
http://windows-live-messenger.nl.softonic.com/