Het kan zijn dat je die map van een hd-kaartje of een usb-stick gekopieerd hebt, en dat je die kaart of stick daarna niet netjes verwijderd hebt. Als dat zo is, kun je dat makkelijk herstellen door het stickje of kaartje alsnog in je computer te stoppen en daarna de map weg te gooien.

Bron: ervaring met mijn eigen mac.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1-Get info(rechter muisklik)
2-unlock(klein slot icoontje)
3-klaar is Kees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de methode van vonk82 niet werkt, heb je altijd nog 'de terminal'. Het onderwaterscherm... lijkt een beetje op DOS, als je dat van vroeger kent.

Als 'root' gebruiker kan je alles, ook je hele systeem onherstelbaar om zeep helpen. Doe het volgende alleen als je echt snapt wat je doet en er een beetje vertrouwen in hebt.

Open de terminal appllicatie (programma's / Terminal)

type
sudo rm -rf [spatie]
en sleep de te verwijderen map in het terminal scherm

Je hebt dan een regel als
sudo rm -rf /Users/jouwnaam/Documents/..../foldernaam
druk op enter, en geef je wachtwoord.

sudo = superuser do Hierdoor voer je het volgende commando als 'root' uit
rm = remove
-rf = recursief en 'force' hierdoor verwijder je directories met alle bestanden er in
/Users/jouwnaam/Documents/...../foldernaam = de map die je gaat verwijderen.

Je wachtwoord moet je ingeven om, voor de duur van dit commando, 'superuser' oftewel 'root' te worden.

p.s. De map gaat nu niet naar de prullenbak, maar is echt weg...