me geluid van comp doet het niet! HELPPPP

ik wou op comp chatten met een vriendin,maar ik kwam erachter dat ik geen geluid heb! er staat geen rood kruisje door het geluid. en als ik bij eigenschappen kijk zegt ie; 'dit apparaat werkt correct'.
en dit is een computer ingebouwde boxen.
verder, me comp geeft aan; er is geluid, ik hoor het niet! Het is dus niet gedempt!
kan het te maken hebben omdat ik me computer laatst losgekabelt heb, want hij was een soort van kapot. en nou heb ik de kabels trug gedaan en is er een ( van geluid ) niet goed ofzo.
ik heb nog niet uitgeprobeert hoe hij reageert op een koptelefoon, maar HELP ME!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
zit de stekker er wel goed in? en heb je de groene stekker wel in het groene gaatje gedaan en niet per ongeluk in de rode?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
staat het geluid helemaal voluit?

Het beste antwoord

Er kan natuurlijk altijd de verkeerde kleur in het verkeerde geluidspoortje gedaan zijn. Dus probeer éérst eens alle mogelijkheden. Hiermee bedoel ik de kleuren om en om . Trouwens de groene = voor de koptelefoon en de rose= de microfoon.
Dus echt even op papier schrijven welke mogelijkheden ,je hebt gehad...zodat je niet 2 keer hetzelfde probeert.

Als dit niet lukt heb ik enkele opties:
1>> Microsoft programma "FixIt" Als je te zien krijgt,dat er een mogelijkheid is om Windows 7 op te lossen,druk daar dan op. ( Je geeft niet aan welk besturingssysteem de computer heeft)
http://support.microsoft.com/kb/307918/nl

Op deze HP support website staat uitgelegd -stapsgewijs- hoe geluidsproblemen op te lossen.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00846488&tmp_task=solveCategory&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&lang=nl&product=3667359

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat bedoel je exact met dit is een computer met ingebouwde boxen, heeft je monitor ingebouwde boxen? Dat betekent dat er vanuit de monitor een kabeltje naar je (ingebouwde) geluidskaart moet zoals hier al eerder gezegd meestal de groene ingang achterop je computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je het kabeltje aan de kant van de monitor ook wel losgetrokken?En anders zou ik zeggen leg er een muziek cd in en laat deze afspelen.Neem een koptelefoon en steek deze eens in de uitgang van het geluid.Ga desnoods poortjes prikken en dan hoor je vanzelf wel welke uitgang het is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Driver verwijderen en dan opnieuw installeren doe ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm klinkt herkenbaar bij wat ik zelf laatst had. Als je externe boxen gebruikt of oordopjes in je computer geprikt hebt gaan de normale boxen van je laptop/PC uit. Als je daarbij ook je externe boxen uit hebt staan (of dat deze defect zijn hoor je niets.

Probeer eens alle kabels los te koppelen, daarmee zou het geluid weer hoorbaar moeten zijn via de standaard boxen