Als ik rechtsklik in een map, is er geen optie 'Snelkoppeling maken...'. Hoe los ik dat op?

...anders dan Windows opnieuw installeren of een onbeschikbaar herstelpunt selecteren.

Betreft: Windows 7 Pro.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie dat het niet lukt in 'systeem'mappen zoals Windows, Program Files; Gebruikers. Maar wel in andere mappen.
Maar toch, op een andere PC lukt het wel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
SimonV
9 jaar geleden
Er staat me bij dat ik hetzelfde probleem had: volgens mij was de oplossing jezelf administratorrechten in die mappen geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan die rechten alleen aanpassen als ik de eigenaar wordt. De huidige eigenaar is 'Trusted Installer'. Kan 't geen kwaad om zelf (of de user 'Administrator' of de groep 'Administrators') eigenaar te worden?
SimonV
9 jaar geleden
Zo heb ik het volgens mij opgelost...

Antwoorden (2)

Systeemmap Customizer is ook een optie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie nergens de optie "'Snelkoppeling maken" staan.
Probeer de map gewoon "dicht" te laten en op de dichte map te klikken met de rechter muisknop dan moet het gewoon lukken.