Wat kan ik doen tegen te warm wordende I5 CPU?

Hallo,

Ik heb anderhalf jaar geleden een Asus laptop aangeschaft. Nou heb ik de laatste tijd last van een warm wordende CPU. De hoogste temperatuur die ik gezien heb was rond de 71 graden en dit was tijdens het spelen van een spel. Nog geen 4 minuten later crashte mijn laptop.

De laptop staat altijd op een houder en heeft dus weinig aanraking met stof. Ook wordt de laptop weinig verplaatst.

Specificaties zijn te vinden in de afbeelding en de gegeven temperaturen zijn genomen met alleen internet aan.

Ik hoop hierbij genoeg informatie gegeven te hebben.

Groet,
Marvin

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Merk je ook dat je ventilator eerder harder gaat draaien? Ik denk echt dat je de ventilator moet schoonblazen, hierdoor wordt de koeling zo veel efficienter. Overigens is de tempratuur van de CPU naar extreem hoog, dit is een normale tempratuur bij CPU/GPU intensief spel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
naar=niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn ventilator gaat harder draaien ja.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik die BSOD zo zie lijkt het mij dat drivers niet up-to-date zijn. Veel mensen op internet hebben dit zelfde probleem, en waar het opgelost is was de oplossing windows update uitvoeren, en daarna de drivers van grafische kaart.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=v04F7xzPJJc Vaak is het ook de koelpasta die ververst moet worden.

Het beste antwoord

Je hebt Speccy, heel goed!
71 graden is niet veel, het crashen komt daar echt niet van.
Maar goed, als je extra wilt koelen moet je een blaasmatje kopen. Vaak te koop bij Action en kost dus niet veel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Speccy zegt mij niets. Maar hoe komt het dan dat mijn laptop steeds crasht. Dit zijn de crashcodes die ik door heb gekregen: 1. IRQL_GT_ZERO_AT_SYSTEM_SERVICE
2. KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
3. VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah ik zie wat speccy is, haha!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
71 is toch wel redelijk hoge temperatuur voor een CPU?
die van mij hangt rond de 48 graden, vrij constant.
we hebben zelf ook regelmatig gehad dat de pc crashte als de CPu te heet werd (bovn 65 graden); nu hebben we de koeling vervangen en hij werkt weer prima.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een laptop is dat net wat lastiger. Vaak is het de koelpasta die vervangen moet worden.