mijn laptop start niet op, als ik het probeer dan komt er vlakna het windos xp laadscherm een blauw scherm dat daarna weer snel weggaat ?????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk is je laptop stuk. Hangt ervan af hoelang je ‘em hebt. Als hij 5 jaar oud is ongeveer is hij misschien stuk (laptops gaan niet super lang mee). Wat je kan proberen is windows opnieuw installeren op je laptop (houd f8 ingedrukt bij het opstarten) daar zijn wel videos over te vinden op youtube). Het kan zijn dat je laptop het dan wel weer even doet (paar maanden of een jaar dat weet ik miet precies).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan te maken hebben met een virus die met windows mee opstart. probeer daarom je laptop in de veilige modus op te starten.(druk tijdens het opstarten een paar keer op F8 en kies voor veilige modus met netwerk) als hij hier in opstart,
ga je naar configuratiescherm>Computerbeheer>logboeken en kies voor toepassingen.. zoek hier een foutmelding op (aangegeven met een rood rondje met een kruis daar in) en kijk of er een foutcode in het rapport staat. vaak iets met 0x****** met deze code kun je op google meestal wel een oplossing vinden. je bent echt niet de eerste die het mee maakt

of als je wat meer verstand hebt van pc`s kun je ook kijken om het een en ander uit te schakelen in je opstartproces
ga je naar Start>uitvoeren en typ je "msconfig" en druk op oke. Ga naar het tapblad opstarten. en schakel hier alles uit wat niet te maken heeft met windows

Mocht je pc niet in de veilige modus opstarten zal hij en tijdje blijven hangen. en een lijst tonen met bestanden die hij aan het laden is (.SYS) De laatste waar hij dan op stil blijft staan kan beschadigt zijn. helaas zal dit niet zo snel op te lossen zijn en zal je pc opnieuw geïnstalleerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal is dat een foute driver of hardware die verkeerd geinstalleerd is
Je kunt m proberen terug te zetten naar een toestand waar dot zich nog niet voordeed
Ga je naar Start>uitvoeren en typ je "msconfig" , kijk daar naar herstellen en zoek een recover van een tijdje geleden
Als dat goed gaat start je pc/lappie wel weer goed op
Blauw scherm hebben we allemaal wel eens gehad denk ik, hoeft niets ernstigs te zijn (is t meestal ook niet)
Succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Machine opstarten vanaf cd of usb ; je machine moet dit wel ondersteunen en de opstart-sequentie (in de bios) dient dit wel te reflecteren.

Dit kan je op verschillende manieren doen:
1. Met een XP-installatie cd/dvd
2. Met één of andere rescue-cd
a. Een rescue-cd :
http://www.sysresccd.org/SystemRescueCd_Homepage
http://www.hiren.info/pages/bootcd
b. Een antivirus opstart-cd. Een lijstje kan je oa vinden op:
http://www.techmixer.com/free-bootable-antivirus-rescue-cds-download-list/

Op deze wijze kan je tenminste bepalen of je hardware of je software de oorzaak van het probleem is.
De aangehaalde url's zijn slechts voorbeelden, d'er zijn er nog meer beschikbaar.