Update Windows 8 ATI drivers niet compatibel?

Ik wil mijn samsung R540 laptop updaten van Windows 7 naar Windows 8. Als ik de update assistant van microsoft download en run, dan geeft hij aan dat ATI Catalyst Control Center & ATI Catalyst Install Manager niet compatibel zijn met Windows 8 en dat ik die opnieuw moet installeren.

Mijn vraag is: Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is geen probleem, in windows 8 zal je videokaart gewoon de standaard driver wel vinden
Dat ati control centre is meer een soort aanstuur programma voor alle mogelijk opties die je hooguit 1 keer gebruikt eigenlijk alleen handig als er hele specifieke dingen van je videokaart word gevraagd?

maar in principe hoef je het niet eens te downloaden
de basis driver is meestal wel voldoende deze vind windows 8 vanzelf wel
maar je kan zodra je windows 8 er op hebt
kan naar de site van ATI gaan
ik weet even niet of ze die al hebben geupdate voor versie windows 8
maar zonder zal hij normaal werken
En uiteindelijk zal de ATI site zijn bijkomende stuur programma wel bijwerken (als dat nu al niet het geval is)

tip: gebruik als je de site van ATI bezoekt, de IE browser
vaak zit daar een scantooltje dat de juiste software voor je vindt maar dat werkt dus meestal alleen met de browser van microsoft zelf niet met google chrome of firefox o.i.d

in feite is de download niet noodzakelijk en windows is slim genoeg om aan te geven wanneer je het wel zou moeten gebruiken en je wordt dan ook via probleem helper naar de juiste site geleid als dat noodzakelijk is

geen zorgen dus
capthavoc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Downloaden op de site van AMD dat ATi heeft overgenomen.

Ga met je muis op 'support & drivers' staan, rechtsboven op de site, en dan gewoon je apparaten uitkiezen.