Waarom kan ik niet booten vanaf usb-stick?

Ik heb de linux debian .iso oop mijn USB gezet en in het boot menu komt de usb er ook te staan, maar als ik die dan selecteer dan start Windows alsnog gewoon op.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je de .iso file letterlijk gekopieerd hebt naar de USB stick, dan is dat het probleem. Je moet namelijk een programma gebruiken om een bootable image naar je USB stick te schrijven, bijvoorbeeld met http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uw hulp wordt zeer gewaardeerd. Maar maak ik daarmee een 'live' usb stick of kan ik vanaf daar de linux distro installeren? Het laatste is namelijk mijn doel.
gvrox
9 jaar geleden
Meestal geeft zo'n bootable live linux ook de optie om te installeren, dus bij het opstarten maak je de keuze tussen installeren en live.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! =)

Andere antwoorden (1)

Download en instaleer: < unetbootin > dat staat in "pakketbeheer"
Hiermee kan je een opstartbaren USB stick met een Linux distro maken.
Is in het Nederlands en werk prima.
Succes.