Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat je verbinding met je internetprovider hebt, maar geen internettoegang?

Ik heb gewoon verbinding met mijn internetprovider (ziggo) maar ik kan niet op internet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
876

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat kan is dat je verbinding hebt met je router, maar geen internet. Ziggo is een klassiek voorbeeld. Trek de stekker van het modem van Ziggo uit de stroom, doe hetzelfde met je router. Laat beide ca 2 minuten van de stroom en laat dan eerst het Ziggo modem volledig opstarten en vervolgens je router. Eventueel je pc/laptop herstarten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Dit zijn de eerste logisch stappen die je doet als je inderdaad geen rechtstreekse verbinding hebt met het modem en er nog een extra router tussen zit
maar ook in het geval dat je direct op het modem zit is dat de eerste stap die je kunt proberen
meestal is dat voldoende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt bij vrijwel alle providers weleens voor. Omke heeft het heel goed uitgelegd. In uitzonderlijke gevallen moet je nieuwe zgn. firmware installeren. Nem in zo'n geval gerust contact op met de helpdesk van je provider. Ze zijn ervoor en helpen je over het algemeen graag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankjewel voor de tip, ik heb toevallig Ziggo:D

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding