Hoe stel ik mijn schermresolutie in als ik hem verkeerd heb ingesteld en daardoor niks zie?

Hoe kan ik mijn schermresolutie van "staand" afhalen, naar "liggen"?
Ik was namelijk bezig in excel, Ik probeerde de computer schermresolutie te veranderen, zodat het beeld op zijn kop stond. Hij start nu op, maar spacet bij het aanmeldscherm, als ik aanmeld wordt het beeld zwart en gaat het terug naar een leeg aanmeldingsscherm. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Opstarten in de veilige modus. Dat doe je door je computer uit te zetten, dan weer aan te zetten en meteen na het inschakelen ga je op de F8-toets "trommelen", zo snel mogelijk. (Luistert op sommige computers wat nauw wanneer je dat precies kunt doen, maar als je het zo doet lukt het eigenlijk altijd.) Je krijgt dan een menu met opstartopties waar je met de pijltjestoetsen kunt kiezen voor Veilige Modus (evt. Met Netwerkmogelijkheden).

Als je die veilige modus opstart kom je in een speciale opstartmodus die nou net is bedoeld om dit soort problemen op te lossen. Kan er een beetje vreemd uitzien, maar dat is de bedoeling, hij gebruikt in de veilige modus een zo veel mogelijk standaard configuratie. Als je klaar bent met je instellingen, de computer gewoon net als anders opnieuw opstarten, en dan zou het weer moeten werken.

Succes!

(En zo niet, graag aangeven hoe ver je kwam en wat er niet lukte.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit gedaan, in de veilige modus was het beeld gewoon "liggend". ik heb alsnog "liggend" geselecteerd en op OK gedrukt. Dit hielp jammer genoeg niet, als ik hem afsloot via windows, op de normale manier, en weer opstartte was het beeld alsnog "staand".
Hij was wel "liggend toen ik "opnieuw opstarten" deed vanuit veilige modus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je al systeemherstel geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is trouwens nog een dingetje dat zo maar eens zou kunnen werken... Probeer eens, zodra je scherm zwart wordt/roteert, de toetscombinatie "CTRL + ALT + " te gebruiken. Dit werkt niet bij alle grafische kaarten en drivers, maar bij sommige is dit in de driver ingebouwd als makkelijke manier om je display te roteren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Opstarten in de veilige modus kan veel simpeler door in de taakbalk MSCONFIG in te drukken. De rest wijzigt zich vanzefl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, da's leuk, maar dan moet je wel display hebben en dat heeft 'ie juist niet.
Als je schem gedraaid is kan je dit oplossen door Ctrl-Alt pijltje naar boven. Dit heeft trouwens niets met je resolutie te maken, is gewoon leuk om te doen bij leraren die geen verstand hebben van pc's ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo iets riep ik ook al in een reactie op mijn antwoord :) Werkt trouwens lang niet bij alle display driver software. er is ook third party software waar je dit mee kunt doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooie 1 april grap voor mijn leraar Grieks :P