Hoe sluit je een laptop met windows 8 op een internet via adsl en zet je wifi uit op die laptop?

Ik kom automatisch uit op het wifi van de buren en dat wil ik niet.
Ik heb nog een cd-rom om het adsl te kunnen gebruiken, maar ik weet niet hoe ik wifi uit moet zetten. Het werkt anders dan op mijn tablet.
Hier is de automatische installatie gekoppeld aan het eerste adres dat van wifi wordt gevonden. Dat is het mail-adres van de buurman.

Ik heb dus nog een oud modem met draad. Maar de laptop selecteert automatisch het eerste draadloze netwerk dat er is gevonden.
Nu is mijn laptop daar aan gekoppeld.
De buurman vind dat prima. Hij heeft er geen last van.
Maar ik wil de laptop zelf gaan gebruiken via mijn eigen verbinding.

Iemand een idee hoe ik dit op los? (Op dit moment zijn de winkels nog gesloten en ik vraag het hier ook maar alvast. Ik heb al eerder ergens over deze problemen gelezen, maar nog geen oplossing gevonden.)

Toegevoegd na 1 minuut:
Buurman weet het ook niet en heeft er verder geen verstand van. Als die gaat uitproberen dan ben ik nog verder van huis. :-)

Toegevoegd na 1 dag:
EXTRA INFO:
Ik ben bezig met een configuratie van een nieuwe pc. Er is geen netwerk aanwezig.
Dit is een spiksplinternieuwe pc die ongebruikt uit de doos komt.
De fabrikant heeft er iets op gezet waarmee ik automatisch door een aantal vragen heen moet waarop ik mijn gegevens moet invullen.
Deze vragen zijn geen onderdeel van Windows 8 maar de antwoorden gaan er wel voor gebruikt worden.
Het zoekt zelf uit wat de eerste en dichts bijzijnde beschikbare wifi-aansluiting is.
Zie verder reactie ( V E R V O L G

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik lees dat je een oud modem hebt en een nieuwe laptop met W8. Dan heb je dikke kans dat je helemaal niet op de wifi van dat modem kunt komen omdat W8 niet meer de juiste drivers daarvoor heeft. Ik heb al 2 keer ervaren dat iemand met een W8 laptop hier in huis kwam en niet op internet kon via mijn Speedtouch modem. Na vervangen van dit modem door een nieuwe (Experia) was het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op die link zie ik alleen handleidingen en installatieassistenten staan. Je moet echter software hebben die je Windows 8 compatibel maakt met jouw modem. Ik weet niet welke Speedtouch je hebt, maar als het type 330 is, daar zijn geen W8 drivers voor beschikbaar.
Leg je probleem eens voor aan de KPN (ik neem even aan dat dat je provider is), misschien kunnen ze je een nieuw modem sturen.

Andere antwoorden (3)

Je kan de kabel van eigen verbinding er gewoon induwen en de verbinding met het draadloze netwerk (zoals Nez beschrijft) vergeten. Overigens als je ook een eigen WiFi netwerk hebt, waarom zou je het dan niet direct verbinding mee maken, lijkt me makkelijker. Laat je laptop het netwerk van de buurman vergeten en vervolgens moet je ervoor zorgen dat je verbinding maakt met je eigen netwerk (waarbij je dan moet aangeven dat je laptop daar standaard automatisch mee moet verbinden).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De WiFi verbinding van de buurman gewoon vergeten en je eigen kabel in de modem zetten en het probleem is opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Blij, je verwart nogal veel begrippen en negeert onze vragen om meer informatie, dus het wordt lastig je te helpen op deze manier. Allereerst, windows installeert geen netwerk automatisch. Je moet echt zelf aan hebben gegeven ooit dat je wilde dat het netwerk zich automatisch verbond met dat van je buren. Om je computer dat te laten vergeten zul je naar net netwerkcentrum moeten. Klik op je windows 8 pc, de windows knop en de letter q tegelijk in. Vervolgens verschijnt het zoekvenster aan de rechterkant. Type daar netwerk centrum in. Als dat venster is geopend zul je de huidige verbinding vinden en die moeten verbreken en vervolgens laten vergeten. Dan is de verbinding met je buren weg. Vervolgens moet je je eigen netwerk eraan koppelen. Dat doe je simpelweg door een lankabel (geen USB kabel) in de lanpoort te steken en je bent klaar. Vervolgens moet je even het modem koppelen aan je eigen verbinding maar dat is meestal heel simpel. mocht je een usb modem hebben dan wordt het problematiser omdat je daarvoor drivers zal moeten vinden die er vermoedelijk niet zijn. Maar dat is dusdanig vearoudewrde appparatuur dat je daar toch al niet zo heel veel aan hebt en je toch liever een modern modem wilt aanschaffen. mocht je hier niet uitkomen dan moet je even vertellen WELK modem je hebt. Dan pas kunnen we je verder helpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het betreft dus een iets moderner modem en niet zo'n ouderwetse usb modem, gelukkig. Als ik de situatie goed voor ogen moet je nog een aantal dingen doen. Zoek uit welke modem je hebt. Je kan dan achterhalen hoe je de instellingen goed zet, meestal is het voldoende om naar 192.168.x.x te surfen zodra je kabel erin hebt gezet. De x.x zijn twee nummers die afhankelijk zijn van je modem (vaak 13.1). Het staat vaak onder je modem. De eventuele gegevens om verbinding te maken moet vervolgens bij kpn opvragen (als adsl nog altijd zoals vroeger dat vereist) en je hebt klaar :)
WIfi knop drukken
als jou LAN driver is geinstalleerd gewoon kabel erin en het zou moeten werken :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je precies geen scherm met de bekende lijntjes en icoontjes? Ik heb nog namelijk nooit een modem gezien met een scherm. Dat moet dan wel een hypermodern ding zijn!
in de schuifbalk van Windows8 als die in je scherm verschijnt rechts, vind je instellingen helemaal onderaan (een zonnetje). klik daar op en je vind WiFi. daar weer op klikken en dan zie je dat je WiFi aangelsoten is. daar ook weer op klikken en dan kan je uitschakelen.
dan heb je zelf wel geen WiFi meer maar daar heb je toch de kabel van Adsl voor omdat die directe verbinding geeft langs Adsl.