Op de Apple site staat dat je 4GB of meer intern geheugen nodig hebt voor Mac os x lion. Ik heb 1GB werkt Mac os x lion dan wel gewoon?

Ik weet dat het dan minder snel is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als 'n computerfabrikant aangeeft dat er bepaalde minimum eisen gesteld worden aan 'n product voor het draaien van een besturingssysteem (OS) daarop dan is dat aan de hand van testervaringen daarmee vastgesteld.

Het draaien van geavanceerde besturingssystemen op minder gekwalificeerde omgevingen leidt meestal tot problemen van vastlopende programma's tot geheel niet opstarten.

Het aanwezige geheugen wordt tijdens het opstarten al geladen met voor het OS essentiële bibliotheken en achtergrondprogramma's die belangrijk zijn voor 'n vlotte werking van het OS. Dit deel van het geheugen blijft dan ook gereserveerd voor het OS en wordt niet vrijgemaakt voor andere toepassingen.

Daarnaast is een substantieel deel van het beschikbare geheugen nodig om applicaties te kunnen draaien. Is dat geheugen te weinig of niet meer beschikbaar dan volgt onherroepelijk een vastloper of een weigering het gevraagde programma uit te voeren.

Zeker zware toepassingen zoals geavanceerde games en videoweergave die veel buffergeheugen nodig hebben om vloeiend afgespeeld te kunnen worden zullen op een systeem met te weinig vrij geheugen niet lekker of geheel niet afspelen.

Dus, samengevat, op 1 GB geheugen draait dit OS gebrekkig of helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb mountain lion (nieuwere versie van lion) pas op mn imac gezet met 3Gb ram, en werkt subliem! 1gb is inderdaad echt wel weinig, latje bijsteken kan geen kwaad :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 GB geheugen is inderdaad wel erg weinig in deze tijd
Zou je aanraden voor t installeren eens te overwegen er meer geheugen in te steken, geheugen word steeds goedkoper en je hebt er zeker baat bij, alles word sneller uitgevoerd en voor die paar euro zou ik het zeker niet laten

succes ermee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het " werkt" maar het zal zeker niet prettig werken
ik had een mac mini met maar 2 gig lion en later 10.8
Deed het redelijk als je maar 1 programma liet werken
maar liep vaak vast op wisselen van schermen en programma,s erg irritant.

Als je gaat upgraden doe dan het hoogste haalbare
draai nu 8 gig werkt perfect.

ps wat voor mac heb je ?
capthavoc