Kan ik mijn core i3 processor upgraden naar een i7 op een oude pc?

Ik heb een oude pc en ik zou de core i3 processor graag willen vervangen voor een i7 processor. Ik heb de graphics card ook al geupgrade naar een geforce gtx 1050. Gaat het lukken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Welke i3 heb je nu precies? Of welk moederbord?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het is misschien beter om eerste de gpu goed te testen. Als de cpu je ervaring beperkt kun je overwegen een nieuwe te kopen. Je kunt dit checken door te kijken hoeveel dreads je te kort komt. Als het niet zo veel is kun je waarschijnlijk het best voor de I5 (bijvoorbeeld) gaan. Ik zelf zou toch voorstellen om een nieuwe station te kopen.

Het beste antwoord

Dat kan, zolang de i7 die je koopt dezelfde socket heeft als de i3 (of dus als het moederbord). Kijk dus goed of je een 1150, 1151 of 1155 koopt. Of een i7 nodig is, is maar de vraag, met een i5 haal je meestal vergelijkbare prestaties in games.
Toegevoegd op 15 juli 2018 06:28: bron