Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn c schijf is 14gb groot en ik heb nog 250gb over hoe kan die overdoen na mijn c schijf?

ik heb een probleem met mijn C schijf die is maar 14GB groot en ik heb dan nog 250GB over die verdeelt zijn in een D en E schijf!hoe kan ik daarmee mijn C schijf vergroten zodat ik terug updats kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
921
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad met partitiemanager aan de slag gaan. Wel eerst backupje nemen. Zou niet de eerste keer zijn dat er iets misgaat bij het herpartitioneren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Met een partition manager bijvoorbeeld met:
http://www.partition-tool.com/personal.htm

Daarmee kun je de partition D: en E: resizen en de vrijgemaakte ruimte mergen met je C: schijf zodat je meer ruimte daar op krijgt.

Lees wel goed de instructies die je krijgt tijdens het proces.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook gebruik maken van schijfbeheer. Je formatteert dan bijvoorbeeld schijf D en voegt deze vervolgens weer toe aan schijf C. Let wel op, je raakt alles kwijt wat je op schijf D (in dit geval dan) hebt staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom meteen die D-schijf weggooien? Verkleinen volstaat. Mogelijkheden van schijfbeheer zijn beperkt. Beter ineens deftige partitiemanager gebruiken. Maken ook minder 'fouten', dan windows schijfbeheer.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding