Nee, dat heeft geen enkele invloed. Waar het wel om gaat is hoeveel programma's er draaien wanneer je pc aan staat. Soms zijn dat overbodige programma's, en die zorgen wél voor vertraging. Je zou de CCleaner kunnen downloaden en daarmee kijken welke opstartprogramma's verwijderd kunnen worden. Op die manier versnel je dan je pc weer.
9 jaar geleden
Het enige effect hiervan is dat je computer de icoontjes op de desktop moet laden bij het opstarten. Het zal verder, tenzij je een hele oude pc hebt, zo goed als geen effect hebben op de snelheid van je pc. Zelfs bij een oude pc heeft dit geen effect op het opstarten na.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, absoluut niet. (Tenzij je héél erg weinig geheugen hebt. Minder dan 1 Mb)
De "inhoud" van het bureaublad staat gewoon als filenamen in een map.
En het bureaublad zelf staat als bitmap in het geheugen, of in het wisselbestand.
Er wordt verder niets mee gedaan tot je op een item klikt.