Door bepaalde window updates (heb windows 7) werkt een en ander niet meer op mijn laptop.Krijg foutmeldingen met fout 0x80070005.Kan iemand helpen?

Ik kan geen printopdrachten meer doorsturen naar draadloze printer,mijn WPA beveiligingssleutel is blijkbaar niet meer gekend op de laptop.Ik krijg maar meldingen dat updates moeten geinstalleerd worden maar dat lukt absoluut niet en daardoor is alles traag.Heel vreemd allemaal...
Wie kan mij daarbij helpen.Heb dringend een en ander uit te printen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Veel updates van windows hebben te maken met verbeterde beveiliging.
Dit zijn stukjes software die op jou laptop/computer geïnstalleerd worden.
Ik vermoed dat één van die stukjes conflicteert met de software die jij gebruikt om de verbinding met de printer mogelijk te maken. Hierin zit immers ook een stukje beveiligings-software vanwege de wpa beveiligingssleutel. Je kunt via het configuratiescherm naar de softwarelijst gaan om te zien welke beveiligingssoftware onlangs is geïnstalleerd. Als je weet welke update het is kun je deze eenvoudig wissen. Als je per ongeluk de verkeerde wist dan heb je niet meteen een groot probleem hoor. Dat kan geen kwaad zolang je niet van openbare netwerken gebruik maakt. Waarschijnlijk moet je dan wel weer even opnieuw opstarten. Ik weet niet of de wpa sleutel daarna weer meteen herkend wordt, anders moet je die weer even opnieuw invoeren/aanmelden. Grote kans dat het probleem opgelost is.
Als je in de toekomst niet meer wilt dat windows zijn software automatisch installeert dan kun je ook via het configuratiescherm bij software-instellingen aangeven of je wilt dat windows nieuwe software automatisch installeert, of dat er eerst gevraagd wordt of ze geïnstalleerd moeten worden. Zo kun je zelf bepalen of je bepaalde software geïnstalleerd wilt hebben of niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De foutcode 0x80070005 wordt ook beschreven als 'Toegang geweigerd'. Deze fout kan optreden als u niet de juiste machtigingen hebt om een bepaalde update te installeren. Dit kan ook gebeuren als er malware aanwezig is op uw computer.

Oplossing Windows 7 en Windows Vista

Methode 1: Meld u aan als beheerder

Methode 2: Zoeken naar malware