Ik wil graag windows 7 op mijn hp laptop installeren maar daarvoor heb ik een bios wachtwoord nodig maar die weet ik niet. Wat kan ik doen?

Ik heb een bios wachtwoord nodig voor de installatie van windows 7 maar die heb ik niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Powergen
11 jaar geleden
Doe eens gewoon enter zonder iets in te voeren. Of als dat niet werkt: 0000

Het beste antwoord

Als je echt een bios-wachtwoord nodig hebt en je kan het nergens meer vinden, dan moet je je laptop openmaken. In de buurt van de bios zit meestal een jumpertje dat je (tijdelijk) kan omzetten om je paswoord te herinitialiseren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt Windows gewoon installeren hoor, ww bios is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat u dit wilt weten om de opstartvolgorde te wijzigen, zodat uw DVD eerst afspeelt? In dat geval werkt vaak de toets 12 op het toetsenbord ook. Dan komt er een opstartmenu (keuze, van welk medium eerst)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga er even vanuit dat je dus probeer de cdrom als eerst boot device te zetten ?
en dus dat in het bios wilt veranderen

Vaak is een andere F toets ook mogelijk om te booten van de cdrom dus het hoeft niet perse in bios gedaan te worden f9 ? misschien?

maar ik vind het vreemd dat je bios een WW heeft
is het een oude bedrijfslaptop '? o.i.d ???
heb je het ooit zelf ingesteld ??
in het laatste geval zou je inderdaad met een jumper setting of het tijdelijk los halen van de bios batterij dat kunnen resetten
maar ja dat betekent wel dat je de laptop open moet maken en dat is meestal erg tricky

is het een oude bedrijfslaptop wordt het vaak een heel moeilijker iets
Als het ww in het bios zit ingebakken met serie nummer etc
Vaak zie je dit als het begint scherm van het bios iets van een bedrijfsnaam anders dan hp heeft soms zelf serie nummer etc in beeld
dus als het je echt niet lukt omdat het een oude bedrijflaptop is contact opnemen met HP

wellicht zijn er op het internet enkele standaard WW terug te vinden ?

soms kan zelf gewoon een enter al voldoende zijn of 0000
1234 o.id
zoals een vorige GV al zei

hopelijk heb je mazzel

anders er toch maar even mee naar de pc boer ?
capthavoc