Zijn de volgende hardware op het zelfde niveau? fx8350 8ram 1866 7950 1tb

fx 8350/8ram 1866/xfx 7950/1tb/750w/ASUS M5A97 LE R2.0, socket AM3+/Cooler Master Hyper212 Evo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

In mijn ogen niet. Althans niet als je met 'op het zelfde niveau' zoiets bedoelt als 'past het op en in elkaar en is het een zinvolle opstelling?'

Want als je toch kiest voor een aparte grafische kaart past daar m.i. geen amd-cpu bij. Hij heeft dan weliswaar geen gpu, dendeze, maar dat is nu net de sterke kant van amd. En aan de rest van de samenstelling te zien wil je wel wat uit je pc kunnen halen. En dan presteert intel gewoon beter, ja ook voor eenzelfde prijs.

De kloksnelheid van dat RAM lijkt mij overkill. Goede verkoopstechniek natuurlijk. Maar m.i. kan je het beter bij de standaard van 1333 MHz houden.

Wat graka betreft zou ik voor een modern exemplaar uit de r7 of r9 reeks gaan.

En die 750 Watt psu is eveneens overkill. Met 400 Watt ben je er al. (althans voor deze opstelling, als je voor een andere cpu en/of graka gaat kan dat nog veranderen).

Let er bij die cpu-koeler bovendien op dat deze dwars blaast en dus het mobo niet koelt. Zorg dus zeker voor voldoende casefans want de airflow door je kast zal dit nu moeten doen en dat werkt niet zo efficiënt als een cpu-koeler. (geen reden om het te laten overigens, want zo'n cpu-koeler als deze is bij moderne cpu's zeker geen overbodige luxe!!)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die 1333 MHz moest 1600 MHz zijn. 1866 MHz heeft echt geen zin. Sneller geheugen merk je niets van. Meer geheugen wel. 8 GB is al voldoende voor de meeste toepassingen. Wil je echt nog meer uit je pc kunnen halen kan je dus beter nog wat meer RAM in je pc stoppen dan 1866 MHz RAM. Dat laatste is in feite nergens voor nodig. Verder zou ik zeggen: verwacht je van je cpu? Amd doet het vooral goed in het budgetsegment maar verder kan het intel niet bijbenen (behalve met z'n apu's, maar gezien je graka is dat hier niet aan de orde). Dus ik zou zeggen, ga ofwel voor een intel-cpu of ga ofwel voor een goedkoper exemplaar zoals de fx-6300. Psu, misschien toch 500 Watt (niet elke psu is perfect) maar meer is echt niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed genoeg wel. Maar zoals ik al zei zou ik nooit een amd 8350 aanschaffen.
Ja, als je hem zo koopt heb je een pc met gelijke specs ongveer, dat weet ik want ik heb het zelf....