hoe kan ik de prestaties van mijn pc verbeteren?

http://prntscr.com/3kzb99 < zoals je op de foto ziet heeft mijn pc een gemiddeld cijfer 4.... hoe kan ik dit verbeteren?

systeem: http://prntscr.com/3kzekf
ik weet dat mijn pc al aardig oud is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet rot bedoel maar je kan beter een nieuwe in elkaar zetten of een geheel nieuwe pc kopen weet niet of je er ook mee gamed haha? http://gamepc.nl/?gclid=CjkKEQjw-uubBRDs6rqExIXy7ZsBEiQACq4FqfRIbTcWDQ-ZnPgqqWVh_CW0dig7UrNV5T0mnaz0DBDw_wcB Je kan ook je eigen pc hier samen stellen.

Het beste antwoord

Je zou de hardware van je PC kunnen (laten) vervangen. De hoeveelheid ram kun je bijvoorbeeld heel gemakkelijk verhogen. 4 gb extra ram kost ongeveer 60-70 euro. Als je videoprestaties zou willen verbeteren zou je een betere grafische kaart kunnen aanschaffen, ook deze zijn gemakkelijk te installeren. Grafische kaarten zijn over het algemeen wel wat duurder. prijzen kunnen verschillen van 150-1000 euro.

Een misschien simpelere manier is om de computer gewoon helemaal opnieuw te resetten, je zou dit kunnen doen door windows er opnieuw op te zetten. Wel raad ik je dan aan om eerst even een backup te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn waarschijnlijk twee manieren.

1. Download een Cleaner, al je ongebruikte bestanden worden dan verwijderd, let hierbij wel op dat je geen virus installeert. Dan gaat je PC/Laptop alleen maar slomer.

2. Laat je PC/Laptop overglocken, dit kan je doen bij iemand die daar verstand van heeft. Je kan het zelf doen maar het kan verkeerd gaan. Je prestaties worden verbeterd maar er is een grotere kans dat er iets misgaat (bv. oververhitting)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb ccleaner gedownload is dat een goede?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een flauwekulletjes...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat een onzin, zoals je in het plaatje kan zien geeft aero de laagste score dit komt doordat de videokaart niet goed overweg kan hiermee, enige optie is om de videokaart e vervangen voor een betere. Je zou ook nog kunnen over wegen om vista van de pc tehalen en er windows 7 op te installeren, dit zal sneller draaien dan vista
Als je geen verstand hebt van computers is het het makkelijkste om je schijf te defragmenteren. Om dit te doen zoek je in windows naar Schijfdefragmentatie, voer dit programma uit, en de prestaties van de computer zouden moeten stijgen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je maakt een klein denkfoutje, dat cijfer is geen gemiddeld cijfer zoals je stelt, het is het cijfer van je langzaamste component in je PC. m.a.w. jouw laptop kan op alle punten een 7.7(ik geloof dat 7.7 het hoogste haalbare cijfer is) scoren, maar je grafische kaart een 4, dan krijgt je PC een 4. Bij deze prestatie index kon je vroeger altijd zien welk component nou verantwoordelijk is voor die 4. Ik zie dat op jouw foto 1-2-3 niet staan...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat bedoel je met 1-2-3??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Zo snel'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh sorry snapte hem even niet. Heb je enig idee waar ik die componenten dan kan zien?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.0 bij grafisch betekend dat je videokaart oud is, je hebt gewoon "de gemiddelde oude PC" (wat ooit vast een top machine was).
Je kan wel beschreven tips volgen om "je HD te defragmenteren" maar het blijft gewoon een 4 tenzij je componenten gaat vervangen.
het enige wat je kan doen om je cijfer omhoog te krijgen is om nieuwe hardware te kopen, maar om je prestaties te verbeteren kan je disk check uitvoeren, schijf opruimen en visuele effecten uit zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat cijfertje wordt idd bepaalt door het onderdeel met de laagste score. In dit geval de graka. Je zou deze dus idd kunnen vervangen maar er is nog een optie die heel mss (een beetje) helpt. Probeer je videodrivers maar eens te updaten.