Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik mijn windows kwijt als ik mijn laptop terugzet in fabriekstand?

Iemand heeft windows 10 op mijn laptop gezet en die geeft enorm veel problemen. Er stond windows 8 op en dat wil ik terug. Ik hoop met hem in fabriekstand te zetten het probleem op te lossen. Er staat niks bijzonders op dus wat betreft geen probleem.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
LeonardN
6 jaar geleden
Even kijken of dit lukt: https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/windows-10-terugzetten-naar-oude-windows-66463/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je moet even controleren in schijfbeheer of er een recovery partitie bestaat, en dan heb je goeie kans dat je via een F toets tijdens BIOS post de recovery procedure kunt aanroepen, IMHO is Windows 8 terug naar de narigheid en moet je mikken op de 8.1 release? Deze is gratis te downloaden bij MS (moet je wel je produkt key zien op te werken naar 8.1, of KMS pico o.i.d. gebruiken)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je het via de Windows 10 instellingen de computer herstelt, dan blijft de Windows installatie geactiveerd. Andere methoden kunnen Windows deactiveren. Tegenwiordig hebben sommige desktops/laptops een aparte geheugenkaart ingebouwd waarmee je terug naar fabrieksinstellingen kan. Dan blijft je Windows sowieso geactiveerd.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij start kan je ook zoeken naar configuratiescherm, daar is ook een optie om naar de vorige versie van Windows terug te keren onder 'Backup maken en terugzetten'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Andere methoden kunnen Windows deactiveren."
De product-sleutel wordt bewaard bij ome Bill hè? Dus opnieuw installeren en verbinden met internet maakt zo je nieuwe installatie weer geactiveerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helemaal vergeten dat Microsoft tegenwoordig je key bewaard met een hash van je hardware.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding