Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een pc van ongeveer 2 jaar oud, kan ik daar een SSD in installeren?

Mijn pc van ongeveer 2 jaar oud denk ik (Windows 7), doet er redelijk lang over om op te starten en ik geloof dat als je een SSD installeert en daar je windows op installeert dat je computer dan binnen een minuut opgestart is.
Werkt dat als ik daarop mijn windows installeer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
722
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, alleen moet je even bedenken of je de W7 DVD+code nog hebt. Dat is meestal het echte struikelblok. Inbouwen/installeren is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat, dat hoeft niet. Je kunt het ook gewoon overzetten: http://computertotaal.nl/overige-elektronica/overstappen-op-een-ssd-20758.
Ritsuka
9 jaar geleden
dat werkt zeker lekker snel, wat je kunt doen is SSD als C schijf, en je oude schijf als D schijf. Dan kun je daar nog de bestanden afhalen die je nodig hebt, en daarna leeggooien om je spellen op te zetten.
SSD is niet echt groot, daar kun je beter alleen Windows en iets als Photoshop op zetten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
code kan je altijd terugvinden, als je de eulasticker kwijt bent met software. pc van fabrikant? Dan altijd sticker aanwezig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

sowieso kan elke pc meteen SATA aansluiting voorzien worden van een SSD, maar bij een pc van 2 jaar oud, is dat ook zeker het overwegen waard. Check de specs van je moederbord, waarschijnlijk heb je wel een SATA 3.0 aansluiting op je moederbord en is de aanschaf van een SATA 3.0 SSD zeker het overwegen waard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja daar kan je gewoon een SSD in installeren heb ik ook gedaan in een oude computer en is nu weer supersnel opstarten binnen 20sec.
Mijn Macbook doet het in 8 seconden met SSD met OSX.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding