Alle mappen bij elkaar op de C: partitie zeggen minder ruimte in te nemen dan wanneer ik bij C: zelf kijk, waar zit de rest van de data?

Als ik de mappen op C: selecteer is het 48,9 GB (met verborgen bestanden weergegeven), als ik op C: zelf kijk is het 64,3 GB. Er was volgens mij iemand anders die dezelfde vraag stelde, maar ik kon die niet terugvinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Behalve in de mappen, staan er ook bestanden in de "root" van de C-schijf. Dat kan het verschil verklaren.
bamibal
11 jaar geleden
je hebt gewoonlijk ook een verborgen systeempartitie,(waar je mooi moet afblijven, natuurlijk) en dan ook nog het hyberfil.sys-bestand. dit laatste is ong grofgezegd, zo groot als je ram-geheugen, en word door de pc gebruikt om in sluimerstand te kunnen gaan.wil je dus wat extra plaats winnen op je C, kan je dit bestand perfect verwijderen, je hebt dan enkel onder start geen optie meer om in sluimerstand te gaan, maar je wint wel enkele(vaak ongebruikte)GB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download het programmatje Treesize even van internet, dan zie je wel precies wat er op je harddisk staat, inclusief de verborgen bestanden.