De licentie van mijn Windows 8.1 verloopt binnenkort, wat kan ik doen?

Ik heb mijn laptop met Windows 8 nu al bijna een jaar, maar plotseling zegt hij dat mijn licentie op 9 juni 2014 verloopt. Ik heb al een keer de licentie ingevuld (ongeveer op het moment dat ik heb kreeg), maar ik moet nu een nieuwe invullen. Weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Als je een licentie gekocht hebt, verloopt deze nooit. Wellicht gebruik je een trial? Je kan contact opnemen met Microsoft support. Zorg dat je de aanschafgegevens en key bij de hand hebt en je achter je pc zit http://support.microsoft.com/kb/950929?seamId=100100626&modalityType=2
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is toegestaan om een trial (van 30 dagen), 3 maal te 're-armen' (herstellen) dit doe je op de volgende manier: - open de command prompt als administrator
- voer in: slmgr /rearm
- Herstart
- Je hebt weer 30 dagen
- Dit kan maximaal 3 keer! Indien je een licentie code hebt probeer windows nogmaals te activeren, lukt dit niet kan je kiezen voor telefonisch activeren.
Je krijgt een computer aan de telefoon die je door het activatieproces helpt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook je voordeel halen uit dat 3 maal herstellen. Dit door tijdens(!) dus vanaf een apart bootable medium, de herstelling een image te nemen van de schijf. Dus de eerste maal herstellen en dan meteen een image nemen. Na 30 dagen die image terugzetten en bij het eerste keer booten wordt die herstelling opnieuw uitgevoerd. Als je na een tijdje na het terugzetten van die image teveel nieuwe software of updates moet installeren kan je een 2de keer herstellen en een 2de image. Zit je aan de laatste keer herstellen? Dan installeer je windows opnieuw en begin je ook hier weer helemaal opnieuw of je houdt de image van de eerste keer herstellen bij en maakt een nieuwe image voor het 2de keer herstellen.
Je moet Windows activeren door op online activeren te klikken. Je licentie verloopt niet, maar activeren is verplicht. Daarmee is kennelijk iets misgegaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik ga er daarbij vanuit dat je een licentie hebt gekocht.