waar vindt ik mijn productcode in windows 8?

Mijn windows 8 laptop was gecrasht door mijn broertje, en heb hem gefixt met een andere productcode. Hoe vindt ik mijn oude productcode terug?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soms staat de licentiecode onderop de laptop op een sticker(tje). Soms ook onder de accu. Echter kan het ook zo zijn dat de productcode zit ingebakken in de hardware, dan kun je gewoon een Win8 installatie doen zonder productcode op te geven. De installatie vogelt dan zelf wel uit wat de productcode is.

Antwoorden (1)

Als het goed is staat deze op een sticker toch ? er hoort een sticker met serie nummer op je laptop te staan.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee helaas niet
capthavoc
10 jaar geleden
zat er helemaal geen dvd bij de laptop ? het kan ook zijn dat je op de laptop een herstelpartitie hebt
maar dan nog zou je een serie nummer ergens op moeten hebben staan als je een andere windows 8 er op hebt gezet vanaf dvd een gebrane of zo
dan zou je eens moeten kijken of je van de herstelpartitie en backup kan branden ?
daar mee hoef je meestel geen serienummer in te voeren.

lastig is wel dat vaak het speciale programma waarmee je die backup moet branden moet werken
maar als je er ene ander windows 8 op hebt gezef is vaak dat programma weg het enige wat je kan doen is allereerste zoeken of je de herstelpartitie nog hebt
deze opstarten
en er een fabrieks herstel mee uitvoeren
dus dat betekent dat je de windows versie die je er nu op heb helemaal af moet dat doet de setup dan wel voor je als dat gelukt is moet je op zoek gan naar het brand programma
waarmee je de fabrieks dvd set kan branden
en brandt deze meteen voordat je er nog ander dingen op gaat zetten Kan je de herstel partitie niet aanspreken of vinden
tja dan iet er niets anders op dan met de fabrikant een herstelset te bestellen deze zijn niet gratis want je andere versie windows8 heeft het oud serie nummer gewoon niet dat is een totaal ander serie nummer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vergeet steeds te zeggen dat die sticker onderop de laptop te vinden is. Niet een plek waar mensen gelijk kijken.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
kijk eens in het batterijvak