Waarom werkt mijn grafische kaart niet?

Ik heb net FSX (Flight Simulator X) gekocht. Alles was goed. Maar dan probeer ik het te spelen en dan staat er:

"This graphics card does not meet minimum requirements for shader support. This product requires a geForce3/Radeon8500 class or better graphics card.

Flight Simulator will now exit."

Er is dus geen goede videokaart. Kan ik dit probleem oplossen, of moet ik nu een nieuwe kaart kopen? Zo ja, waar kan ik die het beste halen en hoe duur zijn ze gemiddeld? (Heb ze gezien van €30,- maar ook van €79,-...)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
welke grafische kaart heb je dan? hij werkt dus wel, maar niet voor dit spel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je wel een desktop? In een laptop kan je geen grafische kaart installeren. Overigens heb je echt een bizar zwakke kaart als je dat spel niet kan spelen. geForce3 :D http://nl.wikipedia.org/wiki/GeForce_3-serie Elke kaart die je nu kan kopen is beter dan een GeForce 3 uit 2001.

Het beste antwoord

ah dit heb ik ook gehad met Diablo 3 het probleem is dat jou video-kaart NIET ondersteund wordt door het spel je kunt proberen de driver te updaten lukt dat niet dan heb je pech dan moet je een nieuwe video-kaart kopen maar... je kan in een spel log iets veranderen waardoor die wel werkt (zoek op op YouTube ofzo) maar ik raad je dit af als je te lang speelt kan de temparatuur hoog worden en gaat de videokaart kapot (ja dit kan)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je. Zal er nog aan werken!

Andere antwoorden (3)

als een update naar de laatste driver niet helpt
hebt je idd een andere videokaart nodig aangezien het dus vastloopt op shader versie nummers.
Dat is dus met software niet meer op te lossen.

je fout melding geeft al aan welke versie je minimaal nodig hebt dus ga er dan liever behoorlijk overheen

tja de rest mag je zelf uitzoeken want we weten verder niets van je pc
wat voor videopoort heb je
en is je voeding up to the job ? bijv
capthavoc
10 jaar geleden
Via de link kun je de minimale systeem eisen voor FSX zien.
http://support.microsoft.com/kb/925724/nl

Hou er wel rekening mee dat wanneer je allerlei addon's gaat installeren, denk aan sceneries en vliegtuigen, dat je een goede videokaart moet hebben wil je fatsoenlijke framerates halen. Voor meer vragen betreffende FSX kun je altijd contact met me opnemen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je Nvidia hebt kun in het configuratie scherm van nvidia bij "3D instellingen beheren" eventueel kijken als de juiste voorkeur voor de grafische processor is gekozen.

1. Klik op Toevoegen en selecteer het spel.
2. selecteer de voorkeur grafische processor voor dit programma.
Dat is dus in dit geval "Krachtige NVIDIA-processor"

En klik op Toepassen en kijk als het werkt.

Succes!