Kan ik Mac OS X Lion (of andere OS X versies) op mijn Laptop zetten waar nu Windows 7 op staat?

Ik wil graag Windows 7 eraf halen en dan een Mac OS X erop zetten. Ik heb veeeeeel verstand van PC's, maar hier ben ik niet zeker over. Kan ik dan ook Mac OS X op een CD kopen net zoals Windows 8 OEM? En is het legaal en waar kan ik het dan kopen?

Laptop specs:
4 GB RAM
500 GB Hardeschijf
Intel Core i5 Quad Core @2.5 GHz

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik schrijf dit bericht vanaf een zogenoemde hackintosh, een normale computer met een Intel processor. Ik kan je zeggen dat bij mij alles vlot loopt, en ik er veel plezier aan ondervind.

Echter werkte het zeker niet in 1 keer. Na een paar dagen intensief uitproberen lukte het mij om OS X te installeren op mijn computer.

Je kan niet gewoon de Mac OS X installatie CD erin doen. Ikzelf heb de installatie gedaan doormiddel van een USB (minimaal 8GB). Je hebt voor deze optie een werkende Mac nodig. Je kan op de Mac MyHack downloaden, en hiermee een opstartusb maken, zodat je OS X op je computer kan installeren. MyHack maakt automatisch een werkende USB met kexts (drivers voor de Mac) erbij.

Als je geen Mac hebt waarmee je de usb kan maken, kan je het beste een lege cd gebruiken. Je kan dan op internet OS X downloaden/kopen (wel in .iso) en dan branden op de lege cd. Je kan dan simpelweg booten vanaf de cd.

Er zijn veel forums waar ze per moederbord/computermodel vertellen of OS X werkt op die computer. Je kan er even naar googlen, soms staan er ook instructies bij.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje wel voor de feedback, maar ben toch bang dat het niet helemaal goed gaat en begrijp het nog niet helemaal. Zijn er mensen die het voor je doen, net zoals mensen die een PS3 ombouwen ofzo, of een computer winkel zoals MyCom? (Dixons)

Andere antwoorden (1)

Apple zegt dat het niet mag, Mac OSX op een niet Apple gekeurde PC, maar het is gewoon mogelijk (en wordt ook veel gedaan). Het wordt een Hackintosh PC genoemd.
Als je het product OSX koopt, blijft het gewoon legaal. Apple kan niet zeggen dat je het niet mag installeren op een Intel PC. Ze kunnen wel zeggen dat ze geen support geven (en dat doen ze dan ook niet). Maar dat is wel logisch.

Requirements: PC met intel processor, Core 2 Duo of beter.

Wat heb je nodig:
•Een computer met een Intel Processor
•Een lege CD
•Een Mac OS X Snow Leopard Retail DVD (http://store.apple.com/us/product/MC573Z/A/mac-os-x-106-snow-leopard)
•niet bang zijn om nieuwe dingen te proberen (zal het probleem wel niet zijn)
•Geduld! Wellicht dat het de eerste keer niet perfect wekt, maar uiteindelijk kom je er wel!

http://tonymacx86.blogspot.com/2010/04/iboot-multibeast-install-mac-os-x-on.html
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké dankje wel, heel erg bedankt =D, maar begrijp hem nog niet helemaal, ik kan toch gewoon Windows 7 formatteren en dan de Mac OS X CD erin doen en gewoon installeren, waarvoor heb ik de lege CD nodig, wat kan er allemaal misgaan?