is het mogelijk om windows 8 van een andere computer over te zetten op een computer met windows 7?

Ik heb twee computers thuis, 1 met win8 de andere met win7. Is het mogelijk om via herstelschuiven (of iets dergelijks) de win8 versie op de windows 7 computer over te zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt een tweede harddisk plaatsen in de computer met Windows 8 en die als Mirror instellen. Dat heeft als gevolg dat die 2e harddisk 100% identiek wordt aan de 1e harddisk. Nadat ze gesynchroniseerd zijn, kun je de 2e harddisk er weer uit halen, en overplaatsen in de andere computer. Je moet hem dan wel als hoofd-/opstartharddisk gebruiken.

Desalniettemin kan het zijn dat Windows gaat mopperen, omdat hij in de gaten heeft dat hij ineens in een andere computer is geschoven. Als de hardware teveel van elkaar verschilt, zal hij opnieuw om de licentiecode vragen. Als je die hebt, dan ben je klaar. Zo niet, dan zal het niets worden, tenzij je bereid bent oneigenlijke dingen als hacks te gaan toepassen natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gaat bijna direct opgemerkt worden, nog afgezien van het feit dat het sowieso niet/slecht gaat werken door dat je hardwareverschillen hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MrTomaat
Klopt beide, maar die hardwareverschillen kan Windows tegenwoordig prima tegen, die installeert gewoon nieuwe drivers. Dat was bij Win95 wel anders, maar ja, dat is ook al bijna 20 jaar geleden...

Andere antwoorden (1)

Meestal is de licentie maar geldig voor 1 computer. Maar dat ligt aan de versie die je hebt. Heb je een nieuwe pc met een vooraf geïnstalleerde Windows 8 versie, dan is het installeren op een tweede computer niet mogelijk.