Is het verstandig om windows 8 op mijn computer te zetten?

Ik heb momenteel windows XP hier op staan maar ik vind mijn computer nogal traag werken. De eigenschappen van de kast zijn: AMD 64 X2 Dual Core Processor 3800+ 2.00 GHz en 2 gig werkgeheugen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

goed laten schoon maken idd EN meteen door zo iemand 2 of 4 gig ram erbij in laten zetten. met ccleaner ben je een heel eind, maar het kan veel beter.

Andere windows gaat ie niet sneller van worden.

processor is snel genoeg. kun je nog paar jaar mee vooruit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had het zelfde probleem. En heb me pc opgeschoond en meteen upgrade naar Windows 8 stukken sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval moet Windows XP er eigenlijk voor april van je computer af zijn en zijn vervangen door een nieuwe versie. Vanaf april wordt Windows XP niet meer ondersteund en dit leid tot grote beveiligingsrisico's.
Zowel Windows 7 als 8 zijn te verkrijgen. Windows 7 lijkt nog het meest op Windows XP, al met ingrijpende veranderingen. Dit is echter wel zwaarder dan Windows XP. Windows 8(.1) is op dat gebied wat lichter en je computer werkt sneller. Het is echter wel wennen, aangezien er veel dingen zijn veranderd.
Nog een ding, Windows 8 is goedkoper dan Windows 7. Ik raad je wel aan als je Windows 8 hebt geïnstalleerd om dan meteen te gaan updaten naar Windows 8.1 (dit is gratis). Deze versie is beter geschikt voor desktopcomputers, de startknop is oa teurggekomen.
In ieder geval werkt een programma als CCleaner op de korte termijn goed. Dit schoont de computer goed op en scheelt al gauw een gigabyte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jou pc voldoet sowieso aan de eisen voor windows 8 om goed te werken, windows 8 is idd een stuk sneller dan windows xp. ik zou alleen wel nadenken of je windows 8 wel echt wil en niet windows 7, windows 8 is fijn na 2-3 maanden, windows 7 is ook snel en blijft ongeveer hetzelfde.