mb verbruik zelfs snachts, hoe kan dat?

Toegevoegd na 5 minuten:
op het mobieltje van mijn dochter zit een abonnement van 200 mb om mee te appen, zelfs snachts verbruikt ze mb's ben al bij mediamarkt geweest maar kunnen niets vinden.
samsung galaxy mini 5570 serie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ehh 's nachts/thuis moet je natuurlijk op je Wi-Fi router zitten. Het kan zijn dat je dochter haar mobiel ergens heeft waar deze buiten het bereik van de Wi-Fi router valt. Als je op Wi-Fi zit heb je geen MB verbruik, ook als je wel MB's download. Normaliter verbruikt een mobiel altijd een beetje door updates dat is normaal. Als de MM zegt dat ze niks vinden dan leggen ze niet eens goed uit hoe alles werkt.

Antwoorden (3)

Er zijn veel apps die op de achtergrond blijven draaien en bijv. elk uur contact maken met de server voor een update. Bijv. email.
Dus dataverbruik blijft doorgaan ook al gebruik je de telefoon niet.
Heb je thuis geen WiFi? Dan is het geen probleem.
10 jaar geleden
Zou kunnen zijn dat je synchronisatie met bv. Gmail aan hebt staan, wat natuurlijk dataverkeer vereist. Krijg je 's nachts een whatsappje of FB bericht krijg je die melding ook op je telefoon, wat dus ook dataverkeer veroorzaakt. Als je daar echt last van hebt adviseer ik je om je 3G/4G 's nachts uit te zetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan bij instellingen als het goed is 3g/4g vinden of wat er iets mee te maken heeft. Je kan het 's nacht uit zetten, alleen verbruikt het mogelijk nog wifi. Verder kan het nog zijn dat er nog apps in de achtergrond draaien die internet verbruikt.