Tot wanneer is Windows 7 Professional 64-bit (OEM, English) verkrijgbaar?

Binnenkort komt Windows 8 uit, maar op mijn nieuwe computer wil ik Windows 7 installeren (Professional, 64-bit, OEM, English).

Tot wanneer is deze Windows-7-versie verkrijgbaar?

Toegevoegd na 33 minuten:

Het gaat om een desktop. Ik wil Windows 7, maar ik wil de DVD's hebben, zodat ik het zelf kan installeren.

Cryofiel
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan nu nog Vista pakketen kopen. Windows 7 zal dus ook nog wel een tijdje verkocht worden.
capthavoc
11 jaar geleden
geen enkel probleem lijkt mij
je kan ze misschien wel het beste online bestellen
in de winkel hebben ze vaak toch alleen de nederlandse versie en dat zijn vaak de duurdere retail versie
en oem versie is goedkoper en waarschijnlijk alleen online te koop.
ik weet niet of je de keuze hebt nederlands of engels of ander taal op 1 dvd te installeren
maar ze blijven echt nog jaren te koop.
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik zie bij de meeste hardwareleveranciers juist wel de keuze tussen Nederlands en Engels (wordt soms Engels, soms English, soms UK genoemd). OEM kun je volgens mij juist *niet* online kopen, want OEM mag alleen samen met hardware worden geleverd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OEM kan je online en offline kopen, officieel met minimaal een moederbord, maar veel leveranciers houden zich daar niet aan.

Antwoorden (3)

Ik denk dat windows 8 gewoon naast windows 7 te koop zal blijven voor ene lange tijd
er is dus echt nog geen datum te zeggen dat het niet meer te koop zal zijn.
Je kan zelf windows xp nog gewoon verkrijgen los zeg maar
Ik kan me voorstellen dat ze als je een nieuwe laptop wilt kopen deze al snel wordt aangeboden met windows 8
in die overgang fase zal er waarschijnlijk gewoon windows 7 opstaan met een gratis mogelijkheid of wellicht klein bedrag upgrade die hoef je dus niet te nemen.

Maar goed als je een windows 7 laptop wilt kopen dan
is het na 26 okt waarschijnlijk nog maar een tijdje
dat het beschikbaar is a
aangezien ze waarschijnlijk als snel overstappen al was het alleen maar om reclame en hype gedoe
maar als los besturing systeem kan je het nog jaren lang kopen hoor.

ik vraag me af of windows 8 op laptops een hit zal zijn
op tablets en touchscreen zal het waarschijnlijk beter lopen.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"ik vraag me af of windows 8 op laptops een hit zal zijn
op tablets en touchscreen zal het waarschijnlijk beter lopen" Ik denk het persoonlijk niet, ik kom vaak bij klanten die net een nieuw systeem hebben aangeschaft en zijn overgestapt van windowsXP naar windows 7, veel van hun vinden het maar niets om weer de nieuwe dingetjes aan te leren, En dan kom ik met mijn verhaaltje dat windows 8 in opkomst is, De meesten zijn er niet erg positief over(weer een nieuwe windows?). Ik zelf als student developer ga veel liever over weg met windows 7, zelfs linux als deze meer games zou ondersteunen.
Een oem versie van Windows 7 mag niet aan een consument verkocht worden, deze mag alleen geïnstalleerd op 1 computer geleverd worden. Wat jij nodig hebt is de retail versie en deze zal tot ver in 2013 beschikbaar blijven. Windows 8 krijgt een andere verkoopregeling, daar kun je een system builers version voor kopen, deze mag dan wel aan consumenten verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Bij mijn huidige computer heb ik een OEM-versie (van Vista) gekocht. Die kreeg ik op DVD. Volgens mij mag dat, omdat ik een volledige computer (nou ja, exclusief beeldscherm) kocht. Misschien dat officieel de OEM-versie geïnstalleerd had moeten worden. Dat hadden ze best mogen doen, maar ik heb ze verteld dat het niet nodig was omdat ik het zelf zou doen. Misschien dat ze officieel de OEM-versie hadden moeten installeren en er dan wel de DVD bij hadden mogen leveren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen kan gewoon een OEM-versie bestellen icm met hardware (dat wel). Kijk maar op elke willekeurige hardware/software site, de kans dat ze OEM-versies verkopen is volgens hoger dan retail-versies. Heb vaak zat een computer gebouwd met een OEM-versie. MS wil het anders, en daarom gaan ze nu met die speciale systembuilder-versies komen.
capthavoc
11 jaar geleden
voor zover ik weet is een systeem builder editie eigenlijk het zelfde als een OEM
in de zin dat je hem maar op 1 pc kan installeren
een retail kan je wisselen van pc (ook maar op 1 tegelijkertijd met hetzlefde serienummer overigens)
en je krijgt er dus ondersteuning van microsoft zelf
ik de praktijk gebeurd dat nauwelijks tot helemaal niet

een OEMversie in de zin van een fabrikant van een volledig hardware set Asus acer etc
Seze set worden dan tegenwoordig meestal in recovery set verwerkt
en meestal moet je de dvd set zelf branden
en de "ondersteuning" wordt door de fabriek geregeld Een systeem builder "OEM" gaat helemaal zonder ondersteuning van microsoft door het leven
en ook niet van ondersteuning van een of alle van de componenten. In feite kan iedereen een systembuilder zijn
zeker als zeg maar je pc componenten bestaan
uit onderdelen die je zelf hebt samengesteld
je ben dan wel helemaal op jezelf aangewezen voor "software ondersteuning"
maar voor particulieren is deze vorm absoluut overbodig
omdat als er en fout is deze toch meestal veroorzakt wordt door de hardware en nie door de code van de software
(dat is ook die zogenaamde ondedrsteuning) Microsoft ondersteunt wel fabrikanten van complete systemen
en grote bedrijven die heel veel licenses afnemen voor hun pc park maar in de praktijk is het verschil tussen ene retail en een OEM alleen dat je met de retail vrij bent deze van een pc af te halen om hem op een anderw pc te zetten zonder in de problemen te komen met activatie Een Oem is "gebonden " aan 1 pc en 1 hardware configuratie op moederbord en cpu gebaseert
of het nu gaat om een fabrieksgemaakte pc
of een zelf bouw pc. Dat is het enige verschil
dan koop ik toch liever een OEM
die ondersteuning is een overbodige optie
en als je verschilllende pc's heb zal er toch
een besturingsysteem op moeten staan
een retail is alleen handig als je vaak van pc wisselt en je een oude pc leeg van software door zou verkopen.
maar dat wil toch niemand.
Een OEM versie kun je voorlopig nog gewoon kopen als consument.
Het OS is dan wel computergebonden. (Retail kun je meenemen naar een andere computer).

Overigens is de nl-versie is op het moment goedkoper.