Windows 8 (Preview) kan helaas niet als dualboot worden gebruikt, wat betekend dat je deze NIET naast je Windows 7 kan gebruiken. Dit staat btw ook duidelijk op de download pagina van Microsoft.

Mijn advies: Als je Windows 8 wilt proeven, gebruik een virtual machine (bv vmware) hier kan hij wel op, en ben je het zat? Dan delete je hem gewoon.

Toegevoegd na 2 uur:
Hiervoor moet je wel het iso bestand hebben, die is op de volgende link te vinden

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hem naast windows 7 geinstalleerd, bij het opstarten vraagt ie nou netjes welk OS ik moet starten.
Powergen
12 jaar geleden
:O want een andere versie kan dat namelijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was ook verbaasd dat het zo soepel ging (die dual boot). Windows 8 is verder wel een raar systeem, het hinkt teveel op twee gedachten desktop/tablet (touch) en faalt daardoor hard. Ik ben blij dat ik sneltoetsen als alt-f4 en alt-tab weet anders krijg ik niks afgesloten (ook windows zelf niet).
het kan zeker weten van wel,
kijk maar op deze site: windows8news.com/2012/02/29/install-windows-8-consumer-preview/

Vraag me nie hoe het precies moet.
Volgens mij, als je het gewoon installeerd op ewn 2e harddisk heb je windows 7+8 op pc en als je hem dan opstart vraagt ie welk besturringssysteem hij moet opstarten, dit was ook zo bij ons, we hadden vista op C schijf en we hadden windows 7 op D schijf.

Beide manieren kunnen dus

Toegevoegd na 7 minuten:
srry verkeerde link, bovenstaande is voor virtualbox. Degene die ik nu geef is goed:
windows8beta.com/2012/03/how-to-dual-boot-windows-8-consumer-preview-with-windows-7

als je kunt zien staay er dual boot.

P.S je hebt nu al drie manieren