Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Windows 8 (Preview) kan helaas niet als dualboot worden gebruikt, wat betekend dat je deze NIET naast je Windows 7 kan gebruiken. Dit staat btw ook duidelijk op de download pagina van Microsoft.

Mijn advies: Als je Windows 8 wilt proeven, gebruik een virtual machine (bv vmware) hier kan hij wel op, en ben je het zat? Dan delete je hem gewoon.

Toegevoegd na 2 uur:
Hiervoor moet je wel het iso bestand hebben, die is op de volgende link te vinden

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/iso
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hem naast windows 7 geinstalleerd, bij het opstarten vraagt ie nou netjes welk OS ik moet starten.
Powergen
12 jaar geleden
:O want een andere versie kan dat namelijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was ook verbaasd dat het zo soepel ging (die dual boot). Windows 8 is verder wel een raar systeem, het hinkt teveel op twee gedachten desktop/tablet (touch) en faalt daardoor hard. Ik ben blij dat ik sneltoetsen als alt-f4 en alt-tab weet anders krijg ik niks afgesloten (ook windows zelf niet).
het kan zeker weten van wel,
kijk maar op deze site: windows8news.com/2012/02/29/install-windows-8-consumer-preview/

Vraag me nie hoe het precies moet.
Volgens mij, als je het gewoon installeerd op ewn 2e harddisk heb je windows 7+8 op pc en als je hem dan opstart vraagt ie welk besturringssysteem hij moet opstarten, dit was ook zo bij ons, we hadden vista op C schijf en we hadden windows 7 op D schijf.

Beide manieren kunnen dus

Toegevoegd na 7 minuten:
srry verkeerde link, bovenstaande is voor virtualbox. Degene die ik nu geef is goed:
windows8beta.com/2012/03/how-to-dual-boot-windows-8-consumer-preview-with-windows-7

als je kunt zien staay er dual boot.

P.S je hebt nu al drie manieren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding