Ligt er aan of je die files ook wilt lezen op je iOS device. Zou wel moeten kunnen.

(http://www.cultofmac.com/127789/how-to-enable-automatic-icloud-document-syncing-between-macs-os-x-tips/ en dan onderaan....)

Maar kijk eens op onderstaande link. Misschien is dat meer wat je bedoelt

http://www.cultofmac.com/127789/how-to-enable-automatic-icloud-document-syncing-between-macs-os-x-tips/

Gebruik zelf geen iCloud, want ik heb maar een apple-apparaat dat dus altijd synchroon is met zichzelf ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zal altijd om het even zijn wat voor soort document je kunt opslaan. Daar wordt niet naar gekeken omdat je vanalles een .doc of een .xls file kunt noemen. Dus het is altijd alles of niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je kunt niet zomaar Word of Excel documenten kwijt in de iCloud. iCloud is in eerste instantie namelijk ontwikkeld om probleemloos te werken met Apple apparaten. Dat betekent concreet dat iCloud alleen direct synchroniseert met het iWork pakket van Apple waarin de Office varianten zitten zoals Keynote (= vergelijkbaar met PowerPoint), Numbers (= vergelijkbaar met Excel) en Pages (= vergelijkbaar met Word). Als je bijvoorbeeld Numbers op je iPad installeert, zul je zien dat alle gemaakte files met dit programma in de iCloud komen te staan (ik gebruik dit zelf en weet dus dat het werkt).

Er schijnt wel een kleine truc te zijn om toch bijvoorbeeld Word en Excel documenten gesynchroniseerd te krijgen met de iCloud, maar dat heb ik zelf nog niet getest. Je moet dan de applicatie QuickOffice Pro installeren op je Apple apparaat. Dat programma kan o.a. Word en Excel documenten inlezen. Zodra de files zijn ingelezen op je Apple apparaat zijn ze Apple-compatible en worden ze wel gesynchroniseerd met de iCloud.

Alvorens je genoemde truc toepast, lijkt het me wel handig om er eerst meer informatie over op te zoeken op Internet. QuickOffice Pro kost namelijk 12 Euro.